/
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

سال ۲۰۱۹ نقطه عطفی در مخارج صنایع نفتی است

آژانس جهانی انرژی در گزارشی اعلام کرد که با وجود کاهش نرخ سرمایه‌گذاری بر صنایع فسیلی، هنوز شاهد همت اعضای پیمان پاریس برای افزایش سرمایه در بازار سوخت‌های سبز نیستیم.
کد خبر : ۱۷۴۱۶

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، سرمایه‌گذاری جهانی در بازار انرژی در سال ۲۰۱۸ یک و هشت دهم تیلیارد دلار بود که در ادامه روند کاهشی سه سال گذشته خود قرار دارد.

مصرف هزینه‌ها بیشتر برای نفت، گاز و ذغال سنگ در جهان بوده است که مصرف کمتر سوخت‌های فسیلی و استفاده کمتر از آنها در تولید برق را نشان می‌دهد. چین به عنوان بزرگترین مقصد سرمایه گذاری انرژی جهان شناخته می‌شود.

مطابق با گزارش آژانس جهانی انرژی پس از بحران‌های بین سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ صنعت نفت تا سال گذشته که قیمت‌ها افزایش یافت، بازار طلای سیاه  دیگر به اندازه گذشته حاضر به هزینه برای این سوخت فسیلی نیست. سرمایه گذاری‌های جدید بیشتر بر مبنای پروژه‌های کوچک‌تر و در نتیجه با ثبات بیشتر است و صنعت نفت دیگر به روش‌های قدیمی وابسته نیست.

آژانس جهانی انرژی سال ۲۰۱۹ را نقطه عطفی در مخارج صنایع نفتی می‌داند چرا که برخی کشورها حاضر شده‌اند هزینه‌هایی را برای تغییرات زیرساخت های نفتی خود انجام دهند. به این معنی که صنایع بالادستی رشد چهار درصدی در مخارج خود داشته‌اند در حالی که در سال ۲۰۱۴ با کاهش ۳۰ درصدی مخارج نفتی مواجه بودیم.

ولی در تنفس آتی بازار، آژانس بین‌المللی انرژی نسبت به افزایش میزان انتشار گازهای کربن هشدار داده است. این آژانس در ادامه گزارش می‌دهد: «نشانه‌های کمی مبنی بر پایبندی اعضا و همت آنها و همینطور سرمایه‌گذاری آنها مطابق پیمان پاریس وجود دارد. به‌رغم کاهش هزینه‌ها برای صنایع فسیلی هنوز شاهد تعلل اعضا برای ایجاد زیرساخت برای صنایع سبز هستیم.»

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر