/
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

پشت پرده انفجار نفتکش‌های اماراتی و سعودی در الفجیره چیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایجاد تنش در منطقه قصد دارند برای سلاح‌های خود بازار پرسودی راه اندازی کنند.
کد خبر : ۱۷۴۴۱

 به گزارش نبض نفت، جواد کریمی قدوسی، با اشاره به انفجارهای اخیر در بندر الفجیره، منشأ تمام تنش ها در منطقه غرب آسیا را حضور نیروهای بیگانه دانست که پایگاه هایی در کشورهای منطقه ایجاد کرده اند و گفت: آمریکا از طریق پایگاه های خود مانع ارتباط گیری کشورها و ملت های منطقه که قلب جهان اسلام بوده و منابع استراتژیک دارند می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: هر حادثه ای در 70 سال گذشته از زمان اشغال فلسطین گرفته تا حادثه اخیر در امارات افتاده ریشه در حضور بیگانگان در منطقه دارد از این رو سران کشورهای منطقه باید همراهی خود با پایگاه های آمریکایی در منطقه را به پایان برسانند تا کشورها به ثبات رسیده و وارد آرامش شوند.

وی در ادامه بقای تنش ها و ایجاد ناامنی ها در منطقه را به نفع بازار پرسود سلاح برای غربی ها دانست و افزود: برای غربی ها مطلوب ترین وضع این است که جنگی در منطقه رخ دهد و آنها که برای خون انسان ها حرمتی قائل نیستند از قبال آن بهره برده و افکار نظام سرمایه داری خود را اجرا کنند.

کریمی قدوسی ادامه داد: اتفاق اخیر الفجیره بنا به قرائن و شواهد و سبک و سیره مکتب تنش آفرین غربی ها، ریشه در سیاست آنها در جنگ افروزی و کسب منافع اقتصادی دارد از این رو در منطقه ای که خارج از خلیج فارس و در ساحل دریای عمان بوده اقدام خرابکارانه ای صورت می دهند تا با اتهام زنی به ایران تنش جدیدی را در منطقه رقم بزنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس باید هشدار ایران را جدی گرفته و با آمریکایی ها در تحریم ایران همصدا نشوند، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها در خرابکاری استاد هستند و کشورهای منطقه باید مراقبت کنند چرا که در نهایت آمریکایی ها رفته و همسایگان در منطقه می مانند.

منبع: خانه ملت

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر