/
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

ارزیابی دارایی های فیزیکی؛ گام نخست در مسیر دستیابی به استانداردهای مطلوب

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام گفت: ارزیابی دارایی های فیزیکی در یک شرکت بعنوان اولین گام در بررسی موجودیت و استقرار سیستم مدیریت دارایی فیزیکی و هموار شدن مسیر دستیابی به استانداردهای مطلوب در این زمینه است.
کد خبر : ۱۷۵۹۵

به گزارش نبض نفت، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مسعود مرشدی از ارزیابی سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی این شرکت خبر داد و افزود: ارزیابی مدیریت دارایی های فیزیکی پالایش گاز ایلام، با هدف مشخص شدن نقشه راه استقرار کامل سیستم مدیریت دارائی فیزیکی این شرکت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این ارزیابی به مدت سه روز با حضور مدیرعامل، معاونین و کارشناسان واحدهای مختلف در این پالایشگاه برگزار شده، افزود: هدف از این ارزیابي، بررسی وضعیت سیستم‌های موجود در زمینه مدیریت نگهداری و تعمیرات، قطعات یدکی و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود سازمان و مشخص شدن سطح بلوغ سازمان در این حوزه است.

مرشدی اظهار داشت: با توجه به استقرار سامانه مکانیزه نگهداری و تعمیرات ایرانی(IPCMMS )  از سال گذشته در این شرکت، ابعاد مختلف این نرم افزار از جمله مدیریت قطعات یدکی، ابزارآلات، گردش کار، دستور کارهای تعمیراتی، شاخص‌های تعمیراتی،کارت های فعالیت PM،CBM،CM  و کالیبراسیون مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام در پایان خاطر نشان کرد: همچنین انبار قطعات یدکی، سیستم کدینگ و شناسایی قطعات، کنترل موجودی، اقلام مازاد و راکد، فرآیندهای دریافت و صدور سند رسید، صدور درخواست خرید، انبارش، تحویل کالا، دستورالعمل‌های نگهداری قطعات، نظام آراستگی در انبار، انبارگردانی و غیره نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر