/
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
با حضور رئیس‌جمهوری و با هزینه ای بالغ بر 62 میلیارد تومان صورت می گیرد:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 119 پروژه گازرسانی در استان آذربایجان غربی

همزمان با سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به استان آذربایجان غربی به منظور افتتاح رسمی از طرح‌های مربوط به منابع آب و خاک در نقاط مرزی و محروم استان، 119 پروژه گازرسانی نیز افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد
کد خبر : ۱۷۶۱۱
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 119 پروژه گازرسانی در استان آذربایجان غربی

به گزارش نبض نفت، به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار داشت: این پروژه ها شامل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 34 روستا، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 69 واحد صنعتی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 14 ایستگاه TBS و افتتاح پروژه گازرسانی به 2 شهرک صنعتی است که امروز، 31 اردیبهشت ماه به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رئیس‌جمهوری دستور افتتاح یا عملیات اجرایی آن صادر  خواهد شد.

وی با بیان اینکه از 34 پروژه گازرسانی روستایی، 11 روستا امروز از نعمت گاز بهره مند خواهند شد، افزود: با گازدار شدن این 11 روستا، 837 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در این استان به 66 درصد و به این ترتیب، تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی استان آذربایجان غربی به 1081 روستا خواهد رسید.

این مقام مسئول ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار شهری استان را 99.4 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون 41 شهر آذربایجان غربی به شبکه گاز طبیعی کشور متصل هستند و عملیات گازرسانی به شهرهای باقی مانده نیز در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به توسعه گازرسانی در سال های اخیر، هم در بخش خانگی و هم در بخش صنایع، نه تنها شاخص برخورداری از رفاه در بین خانوار استان ارتقاء یافته، بلکه با گازرسانی به صنایع، زمینه لازم برای توسعه صنعتی پایدار و ایجاد اشتغال و رونق تولید نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در استان آذربایجان غربی 1050 واحد صنعتی، انرژی خود را از گاز طبیعی تامین می کنند که این امر نقش موثری در کاهش آلایندگی هوا داشته و بیش از همه در ایجاد اشتغال و تولید ارزش افزوده مؤثر واقع شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به افتتاح دو شهرک صنعتی همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان گفت: با بهره برداری از این طرح ها، تعداد شهرک‌های صنعتی استان که از سوی گاز طبیعی تامین انرژی می‌شوند، به22 شهرک می‌رسد.

مهندس تربتی در پایان با بیان اینکه گازرسانی به مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی را با قدرت تمام ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون مشترک گاز طبیعی در این استان از نعمت گاز برخوردارند و از آن استفاده می‌کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر