/
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

افزایش صادرات نفت به کوبا در واکنش به تحریم‌های آمریکا

صادرات نفت ونزوئلا به کوبا در ماه مه که تشدید تحریم‌های آمریکا صادرات کاراکاس به کشورهای دیگر را محدود کرد چهار برابر افزایش یافت.
کد خبر : ۱۷۷۱۶

به گزارش نبض نفت به نقل از پلاتس، طبق اسنادی که از سوی پایگاه خبری "اس اند پی گلوبال پلاتس" مشاهده شده است، شرکت دولتی PDVSA ونزوئلا در ماه مه ۱.۴۱۶ میلیون بشکه نفت و محصولات نفتی به شرکت دولتی کوبامتالس کوبا صادر کرد که بالاتر از ۳۵۵ هزار بشکه در آوریل بود.

شرکت PDVSA میزان ۴۶۴ هزار بشکه نفت رقیق شده DCO به کوبامتالس فروخت که ۹.۶۰ دلار ارزان‌تر از نفت برنت بود. همچنین ۲۰۰ هزار بشکه بنزین طبیعی و ۴۵۰ هزار بشکه نفت کوره حاوی ۳ درصد سولفور به این شرکت فروخت.

با ذخایر بالای نفتی که در ونزوئلا به دلیل کاهش صادرات در نتیجه تحریم‌های آمریکا وجود دارد، نفت DCO به کوبا ارسال می‌شود.

بر اساس گزارش پلاتس، آمریکا تحریم‌های خود علیه شرکت PDVSA را در ژانویه رونمایی کرد و تحت این تحریم‌ها، واردات نفت ونزوئلا به آمریکا و صادرات مواد رقیق کننده آمریکایی به ونزوئلا ممنوع شد. آمریکا در ۲۸ آوریل معاملات شرکت‌های غیرآمریکایی و PDVSA با استفاده از سیستم مالی آمریکا را ممنوع کرد و به این ترتیب استفاده از دلار آمریکا در تمامی مبادلات با شرکت PDVSA ممنوع شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر