/
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

پالایشگاههای آمریکا با کمبود نفت سنگین روبرو هستند

کمبود جهانی نفت خام سنگین موانعی برای پالایشگاه های کلیدی آمریکا به وجود می آورد چون برای فصل پرمصرف تابستان باید بنزین بیشتری تولید کنند .
کد خبر : ۱۷۷۲۴

به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، در گالف کوست، کمبود عرضه نفت خام سنگین حاشیه‌های سود را پایین آورده است، در حالی که پالایشگاه‌های میدوست احتمالاً به نرخ بالای پالایش تابستان سال گذشته نمی رسند .سود گالف کوست از پالایش نفت سنگین به سوخت هایی مثل بنزین و دیزل در حال حاضر در پایین‌ترین حد طی یک دهه قرار دارد .

این کمبود از قطع عرضه نفت خام از کشورهای تحت تحریم ونزوئلا و ایران ناشی میشود و همچنین کاهش تولید کانادا و اوپک . همه اینها باعث بالا رفتن قیمت نفت سوخت شده که از آن برای تولید بنزین استفاده می شود. نفت سوخت گالف کوست که یک محصول جانبی نفت خام است، به بالاترین حد شش‌ماهه در اواخر آوریل رسیده است .

قیمت بنزین گالف کوست در آستانه تابستان زیر میانگین 5 ساله قرار دارد و انتظار می‌رود در دوره زمانی ژوئن تا اوت پالایش حدود 9.3 میلیون بشکه در روز شود که مشابه سال گذشته است .

ولی در میدوست اوضاع متفاوت است. پالایشگاه های منطقه به نفت غرب کانادا وابسته هستند . یک نفت سنگین که اخیراً پس از برداشته شدن محدودیت های تولید توسط دولت آلبرتا ارزان‌تر شده است. عرضه ارزان تر باعث بالا رفتن سود تولید بنزین و دیزل شده است ولی چون آلبرتا تا پایان سال محدودیت های اجباری تولید را بر نمی دارد ، عرضه سخت‌تر می‌شود .

کمبود عرضه نفت سنگین احتمالاً فعالیت های پالایشی را تا حدود 3.85 میلیون بشکه در روز طی ژوئن تا اوت پایین می‌آورد و به کمتر از 3.95 میلیون سال گذشته می رساند .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر