/
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

صفر تا صد ماجرای کارکنان اخراج شده ملی حفاری ایران

تعدادی از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران از مسئولان استان و نمایندگان مجلس خواسته‌اند به موضوع اخراج آنها از این شرکت ورود کرده و مشکلات آنها را برطرف کنند.
کد خبر : ۱۷۷۲۷
صفر تا صد ماجرای کارکنان اخراج شده ملی حفاری ایران
به گزارش نبض نفت تعداد زیادی از نیروهای شرکت ملی حفاری ایران که در بدترین شرایط آب و هوایی و سخت‌ترین شرایط کاری و با تحمل دوری از خانواده در قسمت‌های عملیات، سیالات و سایر ادارات حفاری مشغول به کار بودند و به امید اینکه در این شرایط بد اقتصادی شرمنده خانواده خود نباشند هر نوع سختی کار را به جان می‌خریدند. متاسفانه این افراد طی روزهای گذشته از کار اخراج شدند و مسئولين شرکت ملی حفاری بدون در نظرگرفتن شرایط این افراد خودسرانه دست به چنین اقدامی زدند و جالب است در دفاع از این عمل خود در این ماه مبارک گفته‌اند این نیروها از اول به صورت موقت جذب شده‌اند و فقط تا پایان عملیات حفاری و تکمیل چاه‌ها و حرف‌هایی از این دست قرار بوده از این افراد استفاده شود.

واقعیت موضوع این است که پس از جذب، به این افراد اعلام کرده‌اند شما تا 10 سال حق ندارید مدرک تحصیلی ارائه بدهید، تا 10 سال حق ندارید برای ترفیع شغلی بیاید. همچنین از این نیروها تعهد گرفته‌اند که کسی بجز آن افراد در شرکت‌های زیرمجموعه نفت فعالیت نکنند. هیچ جا صحبت از اخراج و کار موقت نبوده است. از روز اول هیچ جا صحبت از بیکار شدن بعد از اتمام چاه نبود. یکی از این افراد احراج شده می‎گوید: "ما کارگر محلی نبودیم ما پرسنل ملی حفاری با کد بودیم. هروقت صحبت از حق و حقوق می‌شد می‌گفتند قراردادتون به این شکله هم برای پاداش هم برای کارانه".

این کارگر اخراج شده در ادامه می‌گوید: هیچ وقت آن قراردادی که آنها می‌گفتند را ما ندیده و امضا نکرده‌ایم. از مسئولین، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم، نمایندگان محترم خوزستان و هر کسی که دستش به جایی می‌رسد استدعا داریم به موضوع ورود کنند و نگذارند ما شرمنده زن و فرزند خود شویم و در این ماه عزیز رمضان بر گرفتاری و مشکلات معیشتی ما افزوده شود.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر