/
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
مدیر شرکت خصوصی حوزه نفت در ایتالیا در گفتگو با نبض نفت:

برقرار کردن ارتباط با ایران برای ایتالیا بسیار ضروری است

مدیر شرکت خصوصی حوزه نفت در ایتالیا درباره پتانسیل‌های ایران برای کشورهای اروپایی تصریح کرد: ایران پتانسیل های بسیاری در تمامی زمینه ها به خصوص زمینه نفت دارد، لذا ارتباط برقرار کردن با کشوری مثل ایران برای ما بسیار ضروری است.
نویسنده:‌
کد خبر : ۱۷۸۴۴
برقرار کردن با ایران برای ایتالیا بسیار ضروری است

به گزارش نبض نفت، جیوانی آلفانو با اشاره به روابط ایتالیا با ایران گفت: من از سال ۲۰۱۰ به ایران رفت و آمد داشته‌ام و از همان ابتدا یک ارتباط بسیار دوستانه و عمیق با شرکت‌ها و افراد ایرانی برقرار کرده‌ام. به عقیده من ایرانی‌ها و ایتالیایی‌ها از نظر خلق و خوی و رفتار بسیار شبیه به هم هستند؛ بخاطر همین برای من بسیار ساده بود که بتوانم یک ارتباط بسیار خوب با ایرانی‌ها و شرکت‌های ایرانی برقرار کنم.

وی درباره پتانسیل‌های ایران برای کشورهای اروپایی تاکید کرد: ایران یک کشور بسیار بزرگ و قوی است که پتانسیل های زیادی در تمامی زمینه‌ها به خصوص زمینه نفتی دارد، از این رو ارتباط برقرار کردن با کشوری مثل ایران برای ما بسیار ضروری است.

مدیر شرکت خصوصی حوزه نفت در ایتالیا افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قدرت‌هایی که ایران در زمینه نفتی دارد، نه تنها ایتالیا بلکه همه کشورهای اروپایی مجبور هستند که به آن اعتماد بکنند و حقوقی که در این زمینه دارد را محترم بشمارند؛ لذا من و بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی علاقمند هستیم که بتوانیم با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشیم.

آلفانو با اشاره به نقش کشورهای اروپایی در تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان کرد: تمامی  کشورهای اروپایی مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند و به سختی کار می‌کنند تا بتوانند این تحریم ها را پشت سر بگذارند و بتوانند با ایران ارتباط برقرار کنند. انتظار می‌رود که این کشورها در جایگاه سیاسی و اقتصادی بتوانند همین مقاومت را از خود نشان دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: کشوری که از گذشته‌های دور با ایران همکاری داشته و خواستار ادامه این همکاری است باید با تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده‌اند بجنگد و در راستای رهایی از این شرایط به ایران کمک کند تا بتواند رابطه بسیار خوبی با تمامی کشورها داشته باشد.

مدیر شرکت خصوصی حوزه نفت در ایتالیا درباره توافق‌نامه‌ای که بین کشورهای مختلف و ایران امضا شده‌است بیان کرد: در رابطه با این توافق‌نامه کشورهای اروپایی از جمله: آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی با سازمان ملل و آمریکا  در تماس مداوم هستند تا بتوانند تصمیم‌های یک جانبه آمریکا را لغو کنند و بتونند ارتباط خوبی با ایران داشته باشند.

آلفانو در پایان اظهار کرد: ایران 40 سال است که از موضوع تحریم‌ها رنج می‌برد، ولی انتظار می‌رود که در یک برهه زمانی بسیار کوتاه تمامی این مشکلات، مجزا شدن و ایزوله شدن ایران به پایان خواهد رسید و ایران به شرایط آرمانی خود باز خواهد گشت.

 تهیه و تولید: پریسا منیر

 

 

 

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر