/
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

ضرورت تسریع در بهره‎برداری از طرح احداث مخازن استراتژیک نفت‎خام

رضا دهقان و فرخ علیخانی، معاونان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید و مهندسی و توسعه به همراه جمعی از مدیران شرکت مهندسی و توسعه نفت از پروژه احداث مخازن استراتژیک ذخیره سازی نفت خام گوره در استان بوشهر و مخازن استراتژیک امیدیه در استان خوزستان بازدید کردند.
کد خبر : ۱۷۸۴۹

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سرپرست طرح احداث مخازن استراتژیك در جریان این بازدید بیان کرد: مخازن نفتی گوره و امیدیه از نوع بتنی با ظرفیت مجموعاً ۵ میلیون بشکه نفت خام شامل ۲ مخزن ۱ میلیون بشکه‌ای و ۶ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در دو سایت گوره و امیدیه است.

مرجان محمدی افزود: این مخازن ضد زلزله و سیل بوده و کاملاً در زمین مدفون است؛ همچنین در مقایسه با عمر مفید ۲۵ ساله‌ی مخازن فلزی، حدود ۵۰ سال عمر دارند و نیاز به سرویس‌های دوره‌ای در این مخازن کمتر است.

در ادامه معاونان مدیرعامل و هیأت همراه پس از بازدید از مخازن استراتژیک گوره، تلمبه خانه های گوره و ممزوج، از مخازن استراتژیک نفت امیدیه، پمپ خانه، منیفولد ورودی و خروجی، پمپ های آتش نشانی نیز بازدید کردند.

در این بازدید، فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران بر لزوم تسریع بهره برداری هرچه سریعتر از این مخازن تأکید کرد. رضا دهقان، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران نیز ابراز امیدواری کرد با تلاش مضاعف و پیگیری مستمر مجری طرح و سایر مدیران، با توجه به موانع و مشکلات موجود، این طرح استراتژیک در زودترین زمان به بهره برداری برسد.

مخازن استراتژیک گوره در ۴۰ کیلومتری شمال بندر گناوه در استان بوشهر و مخازن استراتژیک امیدیه در ۱۴ کیلومتری غرب شهرستان امیدیه در استان خوزستان واقع شده‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر