/
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
خبری خوش برای کارکنان شرکتی دستگاه‌های اجرایی؛

طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی در کمیسیون اجتماعی مجلس نهایی شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی و شرکتی در دستگاههای دولتی خبر داد و گفت بعد از تصویب کلیات جزئیات این طرح نیز به تصویب کمیسیون رسیده است.
کد خبر : ۱۷۸۶۵
طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی در کمیسیون اجتماعی مجلس نهایی شد

میرمهران ربانی خبرنگار افتخاری نبض نفت

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت بر ضرورت تسریع و تصویب طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی توسط دستگاه‌های اجرایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و تعلل در این موضوع را زمینه‌ساز ایجاد دو آسیب جدی بر پیکره دستگاه‌ها از جمله کم شدن بازده کاری نیروها و ایجاد بی‌انگیزگی و ایجاد زمینه انحراف ذکر کرد.

خدادادی افزود: در طی یک ماه گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس بر روی طرح عقد قرارداد مستقیم دستگاههای اجرایی با نیروهای شرکتی و خدماتی کار کرد و جزئیات آن را نیز به تصویب رساند.

خدادادی در ادامه شرح جامعی از وضعیت اسفناک نیروهای شرکتی در دستگاه‌های دولتی را بازگو کرد. وی تصریح کرد: از وضعیت بد معیشتی این نیروها و جانفشانی این پرسنل از جمله نیروهای شرکتی وزارت نفت در فوران چاه رگ سفید و آتش سوزی ماهشهر اطلاع دارم. من مطلع هستم که افرادی در این حوادث کشته شدند و حق این افراد بکارگیری آنها به صورت شرکتی نیست.

نماینده مردم شهرستان ملکان در خانه ملت افزود: افرادی که در ‌حوادث، کشور را یاری میکنند باید حداقل از امنیت شغلی و وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار باشند و در همین راستا در دوران مسئولیت بنده در کمیسیون به جد موضوع را پیگیری کرده و به لطف خداوند هم کلیات و هم جزئیات طرح در کمیسون‌ تصویب شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دلیل عدم ارسال طرح به صحن علنی مجلس شورای اسلامی را ضرورت همراهی دولت دانست و گفت: با توجه به اصل ۷۵ قانون اساسی بیم آن می‌رود که شورای محترم نگهبان طرح را رد کند به همین خاطر جلسات متعددی با دولت از جمله با آقای دکتر انصاری رئیس سازمان استخدامی کشور برگزار شد و رایزنی‌هایی نیز همچنان در حال انجام است تا طرح با حمایت دولت تصویب و به شورای نگهبان ارسال شود تا اقدامات کمیسیون به بار بنشیند.

این مقام مسئول گریزی نیز به تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه پیام نور زد و افزود: به دلیل بار مالی اندک این طرح و کم بودن تعداد این کارکنان توانستیم به سرعت طرح مربوط به آنها را به سرانجام برسانیم و زمینه تبدیل وضعیت آنها را فراهم کنیم.

خدادادی در پایان تاکید کرد بر قولی که قبلاً در گفتگو با پایگاه خبری نبض نفت داده‌ام هستم و امیدوارم در سال ۹۸ بتوانیم همه نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت کنیم و تلاش‌هایمان منتج به نتیجه شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر