/
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

ماجرای کنتورخوان‌های خراسان شمالی/از حقوق اداره کار هم کمتر می‌گیریم

یکی از کارکنان ارکان ثالث و حجمی شرکت گاز استان خراسان شمالی ضمن نارضایتی از شرایط کاری خود و سایر همکاران گفت حقوق دریافتی ما از اداره کار هم کمتر است.
کد خبر : ۱۸۰۱۱
ماجرای کنتورخوان‌های خراسان شمالی/از حقوق اداره کار هم کمتر می‌گیریم

بنده یکی از نیروهای ارکان ثالث (پیمان حجمی)شرکت گاز خراسان شمالی هستم.کنتورنویس هستم که که طبق پیمان، عیدی پاداش و سنوات را بر طبق قانون کار پرداخت نمی‌کنند. در واقع این‌ها را برای قرائت ۵۱۰ و توزیع هر قبض ۶۹ تومان حساب می‌کنم. ما در ۱۵ روز ۲۲۰۰ کنتور قرائت وتوزیع داریم که با احتساب چند درصد اضافه حقوق امسال، دو میلیون دریافت می‌کنیم که در این موقعیت که تورم و گرانی هست عادلانه نیست ما حدودا ۳۰ نفر هستیم که نه عیدی داریم نه پاداش. اگر عیدی، پاداش و حق سنوات را از این مبلغ کم کنید از دستمزد اداره کار هم کمتر دریافت می‌کنیم و همه ناراضی هستند. همچنین جدولی برای ما ترتیب دادند که اگر قرائت اشتباه یا درست نبود که ۳ درصد هست، اگر بیشتر شد به ازای هر قبض اشتباه ۵۰ تا کم می‌شود ولی به ازای هر رصد تعداد کنتور را حساب و ۲۰ قرائت کم می‌کنند. خلاصه کلام همین حقوق دو تومانی هم عاید ما نمی‌شود و نگرانی و عصبانیت همکاران را دو چندان کرده است. خواهشمندیم در صورت امکان به گوش مسئولان مربوطه برسانید ما که هر چه گفتیم عمل نکردند.

درضمن شرکت سال گذشته با آوردن دستگاه جدید که هم قرائت و هم توزیع را انجام می‌دهد از توزیع قبض هر عدد ۱۸۰ تومان کم کردند که حقوق ما سال گذشته به یک میلیون و 400 هزار تومان تنزل پیدا کرد. یعنی در واقع نقض قرارداد انجام شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر