/
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴

برگزاری دوره آموزش تخصصی کنترل فوران چاه در منطقه خارک

نخستین دوره آموزش فشرده و تخصصی کنترل فوران چاه با همت واحد زمین‌شناسی منطقه خارک از روز 18 خرداد به مدت 7 روز در این منطقه عملیاتی برگزار شد.
کد خبر : ۱۸۲۹۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی منطقه خارک، مهندس مجید مسعودی، مسئول واحد زمین‌شناسی منطقه گفت: هدف از اجرای این دوره شناخت هرچه بهتر و بیشتر الزامات ایمنی در دکل‌های حفاری، تسلط بر دستورالعمل‌های استاندارد نحوه مواجهه و کنترل فوران چاه و ممانعت از تبدیل شدن به شرایط بحرانی است. وی افزود: این دوره آموزشی به منظور بالا بردن دانش و توان فنی کارکنان عملیاتی زمین‌شناسی امور فنی مستقر در منطقه طی 7 روز در راستای خط مشی امور فنی و اداره زمین‌شناسی شرکت نفت فلات قاره، با هماهنگی واحد آموزش منطقه، همچنین با کمک و پشتیبانی فنی کارشناسان مربوطه امور فنی (زمین‌شناسی- حفاری) برای نخستین بار در بین سایر مناطق عملیاتی شرکت در منطقه خارگ اجرا گردید.

وی از رویکرد مثبت مهندس رجب‌خانی رییس منطقه خارک در برنامه‌ریزی و برگزاری این دوره آموزشی، همچنین نگاه مثبت آقای محمدرضایی رییس اداره زمین‌شناسی در این راستا تشکر کرد.

گفتنی است، در طی این دوره از دانش فنی و تخصصی آقایان صادق رمضانی، امین کفاش، محمد نبئی و مصطفی ایلخانی از مهندسان ناظر عملیات حفاری در دکل‌های مستقر در سطح منطقه خارگ، همچنین مهندس مجید مسعودی مسئول واحد زمین‌شناسی منطقه بهره‌برداری و استفاده شد.

در این دوره 7 روزه، پس از بررسی مفاهیم بنیادین در حفاری چاه، به تشریح تئوری روش‌های استاندارد کنترل فوران چاه و معرفی ابزارهای مربوطه در این زمینه پرداخته شد و در ادامه شرکت‌کنندگان به صورت میدانی تجهیزات مورد استفاده در فرآیند کنترل فوران چاه را بازدید و مورد بررسی قرار دادند.

 مهندس مسعودی هدف از برگزاری این دوره را بالا بردن سطح علمی کارکنان واحد زمین‌شناسی منطقه خارگ و هماهنگی هر چه بیشتر، به منظور حفظ و نگهداشت سرمایه‌های مادی و انسانی شرکت نفت فلات قاره ایران در دکل‌های حفاری عنوان نمود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر