/
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

امکان بی نیاز شدن از واردات بنزین با توسعه سی ان جی در کشور

رئیس انجمن سی ان جی کشور گفت: با ۱۰ درصد هزینه ای که اکنون بابت واردات بنزین می‌کنیم می‌توانیم به توسعه و تجهیز جایگاه های سی ان جی بپردازیم و کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز کنیم.
کد خبر : ۱۸۳

نبض نفت- اردشیر دادرس،رئیس انجمن سی ان جی کشور در گفت‌و‌گو با رادیو ضمن اشاره به قیمت بالای «CNG» در کشور گفت: متأسفانه تا کنون دیدارها با وزارت نفت و سازمان برنامه ریزی نتیجه‌ای نداده است و جواب مثبتی دریافت نکردیم و اکنون نیز منتظر استقرار دولت دوازدهم هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون از نصف ظرفیت «CNG» بهره‌برداری می‌شود گفت: برای قیمت‌گذاری، نهادهای بین‌المللی سه شاخص را در نظر می‌گیرند که یکی از آنها نسبت قیمتهای حاملهای انرژی با یکدیگر است.
دادرس با بیان اینکه اکنون قیمت «CNG» در کشور نسبت به بنزین صد در صد است گفت:‌این در حالی است که دنیا سهم 20 درصدی نسبت به بنزین را برای آن در نظر گرفته است و اکنون قیمت «CNG» در کشور بالاترین قیمت آن در جهان است.
وی با بیان اینکه اکنون 95 درصد تاکسی‌های درون شهری دوگانه‌سوز هستند گفت:‌ تعدیل قیمت«CNG» در واقع کمک به رانندگان تاکسی است که از اقشار متوسط و پایین جامعه هستند.
رئیس انجمن سی ان جی کشور با بیان اینکه اکنون قیمت«CNG» در کشور همانند قیمت گاز صادراتی است گفت: دولت در واقع«CNG» را به داخل صادر می‌کند؛ با این تفاوت که در صادرات حد اقل 6 ماه طول می‌کشد تا به درآمد خود دست یابد.
دادرس با بیان اینکه چنین شرایطی به افزایش مصرف بنزین کمک کرده است گفت:‌ زیاد شدن مصرف بنزین باعث آلودگی بیشتر هوا می‌شود که در چند ماه آینده برای کشور معضل خواهد بود و علاوه بر آن باعث افزایش روز افزون واردات بنزین به کشور شده است.
وی گفت: با 10 درصد هزینه ای که اکنون بابت واردات بنزین می‌کنیم می‌توانیم به توسعه و تجهیز جایگاه های«CNG» در کشور بپردازیم و تحول و انقلاب عظیمی در این حوزه ایجاد کنیم که ما را از واردات بنزین بی‌نیاز می‌کند.

تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر