/
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
وزیر نیرو:

می‌توان از فرصت تحریم‌ برای توسعه همکاری‌ روسیه و ایران استفاده کرد

وزیر نیرو گفت: می‌توان از فرصت تحریم‌ها برای توسعه روابط و افزایش همکاری‌های میان دو کشور روسیه و ایران استفاده کرد.
کد خبر : ۱۸۳۵۱

نبض نفت - رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست آغاز به کار کارگروه استانی همکاری دوجانبه ایران و قفقاز شمالی طی سخنانی وزیر قفقاز شمالی را فردی بسیار علاقه‌مند و پرانرژی در زمینه توسعه همکاری‌ها و روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان استان‌های ایران و ناحیه قفقاز شمالی روسیه دانست و افزود: در حال حاضر اراده سیاسی به عنوان پیش‌نیاز ضروری توسعه روابط میان دو طرف وجود دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بایستی میدان توسعه روابط را در اختیار بخش خصوصی دو طرف قرار دارد، ادامه داد: در سطح افکار عمومی ایران انتظارات زیادی ایجاد شده تا نتایج این همکاری‌ها و امضای یادداشت‌های تفاهم هر چه زودتر در قالب فعالیت‌ها و پروژه‌های مشترک به نتیجه برسد.

اردکانیان افزود: در اجلاس امروز 10 معاون اقتصادی از استانداری‌های نقاط مختلف ایران با برنامه‌های مشخص به منظور توسعه روابط با استان‌های قفقاز شمالی حضور پیدا کرده‌اند و توافق برای اجرای یک پروژه مشترک میان طرفین تاثیر بسیار بیشتری نسبت به برگزاری جلسات متعدد خواهد داشت که طرح آن در سطح افکار عمومی نیز مسیر را برای توسعه هر چه بیشتر روابط باز خواهد کرد.

وی ادامه داد: بی‌تردید در مجموعه وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش خواهد شد هر چه سریعتر ارتباط دو جانبه میان استان‌های دو طرف توسعه پیدا کرده و فعالیت‌های طرفین پررنگ تر از گذشته ادامه پیدا کند.

وزیر نیرو تاکید کرد: در شرایطی که هر دو کشور تحت تاثیر تحریم‌های غیرقانونی قرار گرفته‌اند امیدواری زیادی وجود دارد که بتوان از فرصت تحریم‌ها برای توسعه روابط و افزایش همکاری‌های میان دو کشور استفاده کرد.

همچنین در این نشست دین‌پرست، رئیس ایرانی کارگروه استانی همکاری‌های دو جانبه ایران و قفقاز شمالی با تاکید بر اینکه تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات موجب توسعه روابط اقتصادی دو کشور خواهد شد، ادامه داد: اراده مقامات سیاسی دو کشور برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و مبادلات بستر مناسبی را برای برای ارتقای روابط فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس ما نیز بایستی شرایط لازم را برای عملیاتی شدن توافقات موجود ایجاد کنیم.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر