/
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

ترابری ماهانه 12 هزار نفر از همکاران اقماری شرکت نفت فلات قاره ایران

رییس امور مسافرت شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: حدود 12 هزار نفر از همکاران این شرکت در هر ماه از مبادی پروازی به مناطق عملیاتی و بالعکس منتقل می‌شوند که این امر با استفاده از هواپیما، بالگرد، شناور و خودرو انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۵۷
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، علی‌اکبر مرتضایی در دیدار با ایوب بنوی سرپرست روابط عمومی شرکت که در قالب طرح «خداقوت» برگزار شد افزود: همه امور مرتبط به اعزام کارشناسان به خارج از کشور و روادید ورود برای کارشناسان خارجی، درخواست برگزاری مناقصات مرتبط با امور هوانوردی فرودگاه‌های لاوان، سیری و بهرگان، اجاره هواپیما و ...، پیگیری استقرار ایستگاه هواشناسی بهرگان، انجام اقدامات و هماهنگی‌های لازم نسبت به استاندارد بودن سیستم‌های ناوبری، دستگاه‌های کمک ناوبری، برج مراقبت، XRAY و سامانه روشنایی فرودگاه‌های لاوان، سیری و بهرگان، پیگیری گزارش‌های عملکرد پیمانکار در زمینه امور راهبری فرودگاه‌ها و ارسال به مناطق، انجام کارهای مرتبط با برقراری، ابطال و تغییر مسیر پروازها، بررسی و تایید اسناد مالی مربوط به هزینه‌های خدمات پروازی، امور راهبری و اطلاعات هوانوردی (AFTN)، خرید بلیط‌های تجاری و ... از مهمترین وظایف این واحد است.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه این واحد بازنشستگی نیروهای با تجربه و رسمی آن است گفت: متاسفانه در ساختار سازمانی امور مسافرت با وجود حجم انبوه کار، تعداد کمی نیرو دیده شده است که این امر با توجه به بازنشستگی کارکنان رسمی در یکی دو سال آینده این واحد را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند. البته نیروهای قراردادی این واحد با توجه به تجربه بالای خود، توانایی انجام کارها به بهترین شکل ممکن را دارند ولی قوانین و مقررات موجود، مانع سپردن مسئولیت به آنها می‌شود، بنابراین باید هر چه زودتر برای جانشین‌پروری در واحد امور مسافرت و تغییر گریدها و رتبه های سازمانی اقدام گردد.

وی با بیان اینکه امور مسافرت یکی از واحدهای کلیدی در شرکت نفت فلات قاره ایران است گفت: به جرات می‌توان گفت انجام نشدن پروازها و حضور نیافتن همکاران در مناطق عملیاتی، فرآیند تولید را با اختلال مواجه می‌کند. کارکنان این واحد 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز آماده خدمات‌رسانی به همکاران خود هستند و چیزی به نام استراحت در این واحد وجود ندارد.

وی، انجام به موقع پروازها را از مهمترین چالش‌های این امور اعلام کرد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری پرواز‌های انجام شده به مناطق عملیاتی این شرکت حدود ۱۵ ساعت تاخیر داشته که این امر به دلایل متعدد از جمله بدی آب و هوا و ... بوده است. این موضوع با توجه به قوانین سازمان هواپیمایی کشوری می‌توانست باعث باطل شدن پروازها شود ولی با تلاش‌های انجام شده و ارتباطات خوب این واحد موفق شدیم از باطل شدن پروازها و اختلال در روند تولید جلوگیری نماییم.

مرتضایی، به روز نگه داشتن فرودگاه‌ها و تجهیزات مرتبط را از مشکلات عمده این واحد دانست و گفت: وجود 3 فرودگاه ملکی در مناطق عملیاتی و ضرورت تطبیق آنها با استانداردها و قوانین کشوری و بین‌المللی از مواردی است که کمک و همکاری سایر واحدهای شرکت را می‌طلبد. استانداردسازی فرودگاه‌های ملکی بسیار مهم بوده و همواره یکی از دغدغه‌های مهم شرکت نفت فلات قاره ایران، ایمن‌سازی پروازها و احساس آرامش و آسایش همکاران است که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه از چند سال گذشته همه اقدامات انجام شده در امور مسافرت به صورت سیستمی شده به گونه‌ای که در حال حاضر اطلاعات بیش از هفت هزار نفر از همکاران شرکت در سامانه امور مسافرت گردآوری شده است. با استفاده از این سامانه می‌توان اطلاعات دقیقی از تعداد پرواز‌ها، حضور کارکنان در مناطق عملیاتی و اینکه در چه روزی و با چه وسیله‌ای جابجا شده اند به دست آورد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر