/
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

دست‌ها را از جیب وزارت نفت خارج کنید

از زمانی که بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره افشاگری کرسنت سخن گفت به نظر می‌رسد بسیاری ناخوش احوال شده و کمر به حاشیه‌سازی برای این وزیر کلیدی دولت بسته‌اند؛ از داستان وجود کارتخوان و ارز و طلا در دفترش گرفته تا شایعه استعفایش. روزهایی که صنعت نفت با چالش‌هایی روبه‌روست، عده‌ای همچنان با نگاه شخصی به دنبال منافع خود هستند.
کد خبر : ۱۸۴۰۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، زنگنه از جمله وزیران کلیدی کنونی دولت است که نبودش بدون تردید چاله‌ای بزرگ در کشور به‌وجود خواهد آورد؛ زیرا با تجارب و اقتدار وی و از همه مهم‌تر بسته بودن جیب و کمربندش در شرایط حساس کنونی، توانسته تا جای ممکن به درستی عمل کند.

پس از بیان احتمال افشاگری کرسنت از سوی زنگنه، واکنش‌ها و هجمه‌های زیادی صورت گرفت که برخی از آنها از سوی مسئولان دولت احمدی نژاد بود و عصبانیت خود را با تهدید وی اعلام عمومی کردند و اتهام به‌کارگیری مجلسیان ادوار گذشته و وابستگانشان را به وی زده‌اند تا اذهان عمومی را علیه وی کنند.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در دوران پیش از به کرسی نشستن زنگنه در وزارت نفت شاهد چه اتفاق‌هایی در این وزارتخانه مهم دولت که به جد بیشتر بودجه کشور را تامین می‌کند، بوده‌ایم؟ جز این است که دکل نفتی که در سال ۹۰ به قیمت ۸۷ میلیون دلار توسط یک شرکت ترکیه‌ای به شرکت زیرمجموعه وزارت نفت ایران فروخته شد پس از پیگری‌ها مشخص شد که به خلیج مکزیک گسیل و مشغول عملیات حفاری شده‌است.

یا ۸ فروند نفتکش غول پیکر ایران که بدون امضای قرارداد حقوقی در اختیار یک تبعه یونانی قرار گرفت و او هر ۸ فروند کشتی نفتکش را به همراه محموله‌های نفتی موجود در آن در اختیار گرفته و از حوزه جغرافیایی کشور خارج کرد. لازم به ذکر است که پس از تحویل این وزارتخانه به بیژن زنگنه در دولت حسن روحانی و فعالیت‌های وی بود که پنج فروند از این کشتی‌ها به کشور بازگردانده شد. سه فروند نفتکش‌ دیگر نیز توسط همان تبعه یونانی به فروش رسیده و بالغ بر یکصد میلیون دلار از اموال ملی از بین رفته‌است.

فکر می‌کنم ذکر این دو مورد برای پاسخ به هجمه این افراد کافی بود و لزومی به توضیح بیشتر درباره تخلفات آن دوره و نمک به زخم مردم پاشیدن نباشد.

اما پیش از این تکلیفِ بحث بر سر وجود کارتخوان و ارز و طلا در دفتر وزیر روشن شد که امری پر واضح بوده و مشخص است که این افراد قرار بر این دارند تا در زمان باقی مانده از به کرسی نشستنشان تلاش لازم برای پیدا کردن موضوعی برای استیضاح زنگنه پیدا کنند، حال می‌خواهد این موضوع واقعیت داشته باشد یا ساخته ذهن اما مهم این است که وی را تا پای استیضاح آورده و در نهایت به نتایج دلخواه برسند.

این افراد تا پای شایعه دعوای روحانی و زنگنه پیش رفته و حتی استعفای وی را پیش از نوشتن خودش به صورت شفاهی تقدیم ریاست جمهوری کرده و تبریک وزیر جدید را نیز تقدیمش کردند. این در حالی است که می‌دانیم وجود زنگنه در شرایط کنونی چقدر برای کشور ضروری است؛ اما به نظر می‌رسد مشکلات کشور و مردم هنوز به این افراد رسوخ نکرده تا دردها را لمس کرده و پس از آن اقدام به معرکه‌گیری کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر