/
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

اوپک به نفت ۶۰ تا ۷۰ دلاری راضی است

وزیر انرژی گینه استوایی گفت: اعضای اوپک از قیمت نفت خام بین ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه راضی هستند.
کد خبر : ۱۸۴۳۵

به گزارش نبض نفت به نقل اویل پرایس، گابریل مباگ اوبیانگ، وزیر انرژی گینه استوایی گفت اعضای اوپک از قیمت نفت خام بین 60 تا 70 دلار در هر بشکه راضی هستند. این اظهارات برخلاف گزارش‌های قبلی است که می گفتند عربستان به تنهایی نیاز به نفت 80 دلاری برای متعادل نگهداشتن بودجه خود در سال جاری دارد.

اوبیانگ همچنین گفت اوپک هنوز سعی می‌کند شرکایش را متقاعد کند توافق کاهش تولید را تا پایان سال جاری تمدید کنند. نفت برنت در حال حاضر بالاتر از 60 دلار در هر بشکه معامله می شود. ولی شاخص عمان و دبی کمی کمتر از آستانه 60 دلار است.

اوبیانگ گفت:« 60 تا 70 دلار قیمتی است که ما همه به آن راضی هستیم. تقریباً یک سال است قیمت نفت در این محدوده قرار دارد و به نظر قیمت مناسبی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌رسد و ما همه می‌توانیم با آن زندگی کنیم».

این مقام اوپک ادامه داد :« ما همه خواستار ثبات هستیم. ما بی‌ثباتی نمی‌خواهیم. ما همه اعتقاد داریم تمدید این قرارداد تا پایان سال اهمیت دارد تا بتوانیم بازار نفت را کنترل کنیم.  ما حتما این قرارداد را تمدید می‌کنیم. داریم روی آن کار می‌کنیم. عدم تمدید آن یک شوک بزرگ برای همه است».

با توجه به نارضایتی واضح روسیه از کاهش بیشتر تولید، وزیر نفت گینه استوایی گفت:« ولی ما همه بر سر آن توافق داریم». ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل همین ماه گفته بود روسیه با نفت ارزان تر مشکلی ندارد.

 مدیرعامل شرکت های رزنفت و گزپروم نفت روسیه هر دو از دولت خواسته اند به کاهش تولید نفت پایان دهد تا بتوانند تولید را بالا ببرند. ایگور سچین، مدیرعامل گزپروم نفت تهدید کرده اگر روسیه قرارداد کاهش تولید را تمدید کند، از کرملین ادعای خسارت می کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر