/
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
روزنامه چینی:

ناپایداری بهای نفت خطری برای اقتصاد آمریکا است

روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت که هرچقدر وضعیت بهای نفت و بازار انرژی ناپایدارتر شود، اوضاع برای اقتصاد آمریکا خطرناکتر خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۴۴۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روزنامه گلوبال تایمز چین، این نشریه روز چهارشنبه خاطر نشان کرد آمریکا از یک سال گذشته تلاش زیادی کرده است تا بهای نفت را در بازار پایین نگهدارد اما با حوادثی که اخیر رخ داده است و با بالا گرفتن تنش ها در خاورمیانه، این راهبرد بتدریج با مانع برخورد کرده است.

روزنامه می نویسد که پس از انفجار دو نفتکش در دریای عمان که بسیار بحث برانگیز و مشکوک بوده، بهای نفت در بازار بین المللی ۴ درصد بالا رفته و البته بعد از مدتی کاهش داشته اما این ناپایداری می تواند ادامه یابد.          

گلوبال تایمز تصریح کرد که یکی از بدترین خبرها برای اقتصاد آمریکا و مردم این کشور بالا رفتن بهای نفت خواهد بود زیرا آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم از تبعات آن زیان خواهند دید.

نشریه نوشت که آمریکا از جمله کشورهایی است که بشدت به بهای انرژی واکنش نشان می دهد و مردم آن نیز به این مساله توجه زیادی دارند و تغییرات و ناپایداری ها اقتصاد آمریکا را متزلزل خواهد کرد.

روزنامه اضافه کرد که تا زمانی که بهای نفت پایین باشد و آمریکا از آبهای گل آلود مناطق مختلف دنیا ماهی بگیرد، هر سیاستمداری می تواند در آن کشور خیالی آسوده داشته باشد اما به محض تغییر این شرایط و ناپایدار شدن قیمت ها، دیگر کسی هوای این سیاستمداران را نخواهد داشت.

نشریه تاکید می کند که بی تردید تنها کسی که از گل آلود کردن و مواج کردن آبهای منطقه و بهای پایین نفت سود می برد، آمریکاست ولی به همان نسبت آسیب بیشتری را از ناحیه بالا رفتن بهای نفت واشنگتن متحمل خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر