/
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

هند با توقف واردات از ایران، چشم به نفت خام روسیه دارد

هند و روسیه همکاری خود را در زمینه انرژی افزایش می دهند .این دو کشور در مورد زمینه های جدید همکاری بین هند و خاور دور روسیه مخصوصاً بخش نفت و گاز مذاکره کردند.
کد خبر : ۱۸۵۱۴

به گزارش نبض نفت به نقل از راشاتودی، هند و روسیه همکاری خود را در زمینه انرژی افزایش می دهند و حالا هند به دنبال راه هایی برای ایجاد مسیرهای کشتیرانی از خاور دور روسیه به ساحل شرقی هند است.

 طی نشستی بین دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند با یوری تروتنف، معاون نخست وزیر روسیه و فرستاده ارشد پوتین به خاور دور روسیه ، این دو کشور در مورد زمینه های جدید همکاری بین هند و خاور دور روسیه مخصوصاً بخش نفت و گاز مذاکره کردند.

 وزیر نفت هند گفت:« ما مذاکرات مفصلی در مورد فرصت های جدید برای بخش انرژی با ساخت مسیرهای دریانوردی از خاور دور روسیه تا ساحل شرقی هند داشتیم».

هند همچنین از شرکت‌های روسی دعوت کرد در شبکه‌های آینده گاز شهری در سراسر این کشور سرمایه‌گذاری کنند. پرادهان از علاقه هند به تقویت سرمایه گذاری نفت و گاز در روسیه مخصوصاً در خاوردور صحبت کرد.

 هند که  برای تامین 80 درصد تقاضای نفت خود متکی به واردات است ، سال گذشته شروع کرد به افزایش همکاری با روسیه در زمینه نفت و گاز.

پرادهان گفت روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز دنیا است و می‌تواند منبع مهم تامین نیازهای انرژی هند باشد.

 هند بخش زیادی از نفت خام خود را از تولید کنندگان خاورمیانه عضو اوپک مثل عراق ، عربستان ، کویت و امارات می‌خرد و تا همین اواخر از ایران هم نفت می خرید ولی پس از پایان معافیت ها، واردات نفت از ایران متوقف شد. هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران پس از چین بود.

 به دنبال اجلاس اکتبر گذشته ، هند اعلام کرد روابط خود را با روسیه در زمینه انرژی با  همکاری در ساخت میادین نفتی و پروژه های گاز طبیعی مایع روسیه،  افزایش می دهد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر