/
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه های میعانات گازی و نفت خام تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه گذاری مردمی را تصویب کردند.
کد خبر : ۱۸۵۳۷

نبض نفت - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۳۶ رای موافق، ۳۲ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۰۲ نماینده حاضر با کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه گذاری مردمی موافقت کردند.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با کلیات این طرح ۶ ماده ای گفت: بیشترین اشتغال در منابع پایین دست پتروشیمی هاست و در این طرح هیچ نشانی از آن دیده نمی شود، متاسفانه درآمد ما وابسته به نفت است و این طرح وابستگی به اقتصاد نفتی را ادامه می دهد.

وی افزود: بهتر بود این طرح در کمیسیون مشترک صنایع و معادن، برنامه و بودجه، اقتصاد و عمران بررسی می شد این طرح بسیار ناقص و به ضرر تولید کشور است.

کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مموافقت با کلیات این طرح گفت: این طرح نشات گرفته از قوانین بالادستی است، ما سوابق قانونی درباره سرمایه گذاری مردم در بخش پالایشگاه های نفتی و نفت خام را داریم، در قانون برنامه پنج ساله پنجم، قانون اصل ۴۴ و قانون برنامه ششم توسعه بررسی و به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم به اقتصاد کشور در بخش خصوصی و همچنین تعاونی ها و جذب نقدینگی به سمت تولید کمک کنیم با این طرح موافقت کنید.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر