/
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

رفع دغدغه های کارکنان صنعت نفت در اولویت است

رئیس ساختار و بهره وری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اخد مجوز بیش از ۳۴۴ نیروی حجمی و دستور کاری به ارکان ثالث در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ۲سال اخیر گفت: رفع دغدغه های کارکنان صنعت نفت در اولویت است.
کد خبر : ۱۸۵۸۲

نبض نفت - فرهاد فروتن روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات کارکنان صنعت نفت در گچساران اظهار داشت: رویکرد سازمانی وزارت نفت توجه ویژه به نیروهای انسانی به ویژه کارکنان عملیاتی خطوط تولید است.

وی بیان کرد: به همین دلیل برای نخستین بار ساختار سازمانی نیروهای عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ارتقا یافته است.

مدیر منابع انسانی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست با اشاره به وسعت جغرافیایی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان کشور گفت: از تمامی ظرفیت‌ها برای حل مشکلات کارکنان استفاده خواهیم کرد.

منوچهر بارانی با اشاره به شرایط بخشنامه ابلاغیه مقام عالی وزارت نفت در شرایط کنونی افزود: تصمیم برآنست که در زمینه ورزش و خدمات به ترتیب ۴۰ و ۵۰ درصد صرفه جویی شود تا بتوانیم منابع انسانی را ماندگار نگه داریم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در منابع انسانی وزارت نفت ساماندهی نیروهای ارکان ثالث و قرارداد موقت است که تا حدودی به نتیجه رسیده است.

بارانی تصریح کرد: نگاه وزارت نفت به نیروهای عملیاتی ویژه است و باید متناسب با کوشش آنها مزایا دریافت کنند.

مدیر منابع انسانی مناطق نفت خیز جنوب از کارهای مهم در دست اقدام منابع انسانی را ایجاد سامانه جدید اطلاعات نیروهای ارکان ثالث عنوان کرد و ابراز داشت: با اخذ اطلاعات کارکنان ارکان ثالث این نیروها در پرداخت حقوق و دستمزد به کارکنان رسمی و قراردادی متصل خواهند شد.

بارانی از مزایای این سامانه را جذب نیروی کیفی و پرورش جانشین‌ها عنوان کرد و افزود با ایجاد این سامانه این نیروها در تمامی نقاط متمرکز خواهند شد.

وی از پرداخت حقوق کارکنان قرارداد مدت موقت در آینده به صورتی کارمندی و ارائه تسهیلات و مزایایی کارمندی و یا بصورت کارگری و ارائه تسهیلات کارگری و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در آینده نزدیک خبرداد.

بارانی افزود: استراتژی منابع انسانی مناطق نفت خیز جنوب اصلاح ساختار سازمانی، رفع معضلات و مشکلات کارکنان است.

رئیس امور ورزش مناطق نفت خیز جنوب نیز در این جلسه با اشاره به شهرت ورزش نفت و گاز گچساران در سطح کشورگفت: در شرایط کنونی و کاهش ۶۰ درصدی بودجه ورزش و باتوجه به تورم و هزینه‌ای مصرفی بالا می‌توان گفت بودجه ورزش به ۱۰ درصد تقلیل یافته است.

هدایت یزدی ابراز امیدواری کرد: با نگاه ویژه مقام عالی وزارت نفت بتوانیم ورزش قهرمانی نفت و گاز گچساران که امید جوانان منطقه محروم کهگیلویه و بویراحمد است را از این بن بست نجات داد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز در این نشست گفت: در هرسازمانی بزرگترین سرمایه، نیروی انسانی است که فنی‌ترین نیروها در هر حوزه‌ای را شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان در خود دارد.

هوشنگ صیدالی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بعنوان دومین شرکت تولید نفت، نفت خام و خوراک پتروشیمی نقش راهبردی در کشور دارد، افزود به رغم تحریم‌ها توانسته‌ایم با با مدیریت صحیح کارهای برزمین مانده بزرگی را در تأسیسات و خطوط لوله صادراتی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های ساختار سازمانی مناطق نفت خیز جنوب اقدام ارزنده‌ای در ارتقای ساختار سازمانی کارکنان عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در وزارت نفت انجام شد که باعث رضایت مندی این قشر متخصص شد.

صیدالی ارتقا سازمانی دیگر کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را با توجه شرایط کاری خاص و دور بودن آنها از ستاد مرکزی خواستار شد.

سرپرست مدیریت منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز بااشاره به اینکه هفت هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در صنعت نفت گچساران اعم از رسمی، قراردادی، پیمانکاری شاغل هستند گفت: حل مشکلات و دغدغه نیروهای انسانی، در اولویت کاری منابع انسانی می‌باشد.

سید حمید رضا حسینی افزود یکی از معضلات مهم چنددستگی نیروهای پیمانکاری، خصوصاً تعدادی از نیروهای بدون ساختار است که مشکلاتی را برای مدیریت بوجود آورده واز مدیریت منابع انسانی و ساختار سازمانی مناطق نفت خیز جنوب انتظار می‌رود این موضوع را در ستاد مناطق نفت خیز جنوب برطرف کنند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.

این شرکت با بهره گیری و توانمندی از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر