/
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
سهم دینی در بازدید از نیروگاه دماوند:

نیروگاه دماوند استراتژیک ترین نیروگاه برق کشور است

رئیس هیئت مدیره بانک دی در حاشیه سفر به استان سمنان از نیروگاه برق دماوند بازدید کرد.
کد خبر : ۱۸۸۳۶
به گزارش نبض نفت به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی ، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره به همراه احمد حشمی پور، مدیرکل حوزه مدیریت، حسن کاسب، رئیس اداره امور شعب شمال کشور و غرب تهران و نوروز ساقلی ، رئیس اداره بانکداری شرکتی و اختصاصی در حاشیه سفر به استان سمنان ضمن بازدید از نیروگاه برق دماوند با مدیران این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار سهم دینی ضمن بازدید از بخش های مختلف نیروگاه با اشاره به  این که نیروگاه دماوند یکی از استراتژیک ترین نیروگاه های تولید برق کشور است، گفت: نیروگاه برق دماوند به عنوان یک سرمایه ملی و ارزشمند ترین دارایی بانک دی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری در تولید برق کشور است که این ظرفیت در سال جاری با پیاده سازی پروژه های بهبود، افزایش می یابد.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در این حوزه، اقدمات توسعه ای متعددی در دستور کار مدیران نیروگاه قرار گرفته است تا در فصول پرمصرف سال مردم با مشکل کمبود برق مواجه نشوند.

سهم دینی در این دیدار ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان نیروگاه دماوند بر ضرورت هدفگذاری در تولید برق تاکید کرد و گفت: نیروگاه باید از فرصت بارش های اخیر استفاده کند و با هدفگذاری صحیح و استفاده از تمامی ظرفیت ها سهم خود را در تولید برق کشور ایفا نماید.

در ادامه این دیدار محسن امیری، معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت تولید نیروی برق دماوند ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات نیروگاه گفت: درحالی که در پیک تابستانی برق ،کشور با افزایش مصرف ناشی از بالارفتن  درجه حرارت هوا رو برو  می شود، نیروگاه برق دماوند ۲۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید خود خواهد افزود و بر این اساس ۱۰۰ مگاوات از این ارتقا تولید تا ۵ روز آینده محقق خواهد شد.

امیری ضمن اشاره به اجرای طرح مدیا برای رفع مشکلات ناشی از کمبود برق در کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح که سریع ترین شیوه افزایش تولید برای چنین نیروگاه هایی محسوب می شود و افزایش ظرفیت تولید این نیروگاه تا 250 مگاوات با بالارفتن میزان مصرف برق ناشی ازگرمای هوا، کشور با  چالش های کمتری در حوزه تولید نیروی الکتریکی روبرو خواهد بود.

وی افزود: نیروگاه شهدای پاکدشت با توجه به بارندگی‌های اخیر و ظرفیت روزانه 50 هزار مگاوات  با تمام توان در حال فعالیت بوده و مشکلی در زمینه‌ تولید نخواهد داشت و در حال حاضر این نیروگاه تلاش می کند با حداکثر ظرفیت خود، سهم ۵ درصدی از تولید برق کشور را همچنان عملیاتی کند .

 گفتنی است نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند) به عنوان بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه یکی از دارایی های ارزشمند بانک دی است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر