/
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

عملکرد مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس انرژی ایران

مدیر پذیرش و بازاریابی بورس انرژی ایران: در سه ماه نخستین سال 98 شاهد پذیرش 6 کالا در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران و همچنین پذیرش اوراق گواهی ظرفیت نقدی نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر (فاز سوم و چهارم) در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران بودیم.
کد خبر : ۱۹۲۶۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بورس انرژی ایران، در بین کالاهای پذیرش شده در سال جاری، شرکت هامون گستر نفت باختر با پذیرش کالای هیدروکربن سبک به جمع عرضه کنندگان محصولات هیدروکربوری در بورس انرژی ایران پیوست. همچنین دو کالای رافینیت و برش سنگین پتروشیمی بیستون در سال جاری در بورس انرژی ایران پذیرش شده تا جمع محصولات پذیرش شده این پتروشیمی از سال گذشته تا کنون به 5 محصول برسد. گاز مایع پتروشیمی پارس با توجه به اینکه 40 درصد فروش پتروشیمی پارس را تشکیل می دهد از پذیرش های قابل توجه در سه ماهه نخست سال جاری می باشد. حلال 402 شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در سال جاری پذیرش شده است، پیش از این نیز کالاهای حلال 404، نفتای مخلوط، برش سنگین و گاز مایع این شرکت در بورس انرزی ایران پذیرش شده بود. کالای متانول شرکت متانول کاوه نیز که به تازگی به بهره برداری رسیده است در سال جاری پذیرش شده تا در کنار پتروشیمی های زاگرس، فناوران و شیراز به عنوان چهارمین عرضه کننده متانول در بورس انرژی ایران قرار گیرد.

وی افزود: در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله، پس از پذیرش اوراق گواهی ظرفیت نقدی فاز های اول و دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر در سال 97، در سال جاری شاهد پذیرش اوراق گواهی ظرفیت فازهای سوم و چهارم نیروگاه مذکور بودیم و امیدواریم به زودی شاهد عملیاتی شدن اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی باشیم. میزان اوراق پذیرش شده برای فاز های اول و دوم نیروگاه ماهشهر 254000 و برای فازهای سوم و چهارم نیروگاه مذکور نیز 254000 ورقه گواهی ظرفیت نقدی می باشد. همچنین شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از طرف وزارت نیرو به عنوان متعهد جبران افت ظرفیت سالانه نیروگاه در طول دوره بهره برداری و همچنین متعهد جبران افت ظرفیت مطمئن نیروگاهی در صورت برچیده شدن (بازنشستگی) نیروگاه معرفی گردیده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر