/
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
رئیس دفتر رئیس جمهوری:

نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل به رونق تولید کمک می‌کند

رئیس دفتر رئیس جمهوری برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل را اقدامی قابل تقدیر خواند و گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی گامی ارزشمند در رونق تولید ملی محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۹۴۳۷

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمود واعظی» صبح جمعه از غرفه های نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید بازدید کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: استفاده از ظرفیت و توان داخلی در ساخت داخل قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت و بهره گیری از مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، گامی ارزشمند در صنعت کشور محسوب می شود.

واعظی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی باید به طور مستمر باشد که خود کمکی به ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه است.

نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» با مشارکت ۲۱۰ شرکت ۲۷ تیرماه با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه که به مدت چهار روز (تا سی ام تیرماه) پذیرای علاقه مندان است، با هدف ارائه نیازمندی‌های صنایع این کشور در گروه های هدف که در زمان حاضر از طریق واردات تأمین می شده، داخلی سازی و رونق تولید برگزار می شود.

آنچه این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌ها متمایز می‌کند عرضه به جای نمایش دستاوردهاست.

۲۱۰ شرکت بزرگ و فرادستی در حوزه‌های خودرو و قطعات، لوازم خانگی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و نفت، گاز و پتروشیمی در فضای نزدیک به ۱۱ هزار متر مربع، کمبودها و نیازهای‌شان را به نمایش گذاشته و از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها دعوت کرده اند تا برای رفع این نیازها پیشگام شوند.

مجری این نمایشگاه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است و علاوه بر آن وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های حمایتی جزو همکاران برگزاری این نمایشگاه هستند.

۹ انجمن تخصصی صنایع و چهار صندوق حمایتی با هدف ارائه تسهیلات به فعالان حوزه نهضت ساخت داخل در این نمایشگاه حضور دارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر