/
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

یارانه پنهان ۲۳ برابری بنزین در باک خودرو ثروتمندان

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، گفت:تنها در زمینه یارانه بنزین دهک‌های ثروتمند ۲۳ برابر افراد کم درآمد یارانه دریافت می‌کنند.
کد خبر : ۱۹۵۱۲

نبض نفت - غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز( یکشنبه 30 تیرماه) فراکسیون، گفت: یکی از مباحث داغ این روزها با توجه به محدودیت‌های اعتباری در خصوص یارانه‌های پنهان یا غیر مستقیم است.

اوج بی‌عدالتی در پرداخت‌ یارانه‌های پنهان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه به دنبال این هستند تا به مردم با پرداخت یارانه کمک کنند اما گزارش‌های کارشناسی دریافتی نشان از اوج بی‌عدالتی در پرداخت یارانه‌ها دارند، ادامه داد: تنها در زمینه یارانه بنزین دهک‌های ثروتمندان 23 برابر افراد کم درآمد یارانه دریافت می‌کنند.

عدالت اجتماعی و اقتصادی در پرداخت یارانه‌های غیرمستقیم وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچگونه عدالت اجتماعی و اقتصادی در زمینه پرداخت یارانه‌های غیرمستقیم وجود ندارد، عنوان کرد: همواره دارندگان از یارانه پنهان بیشتری استفاده می‌کنند، محدودیت‌های اعتباری، مشکلات اقتصادی، اصلاح ساختار اقتصادی ایجاب می‌کرد تا امروز نگاهی بر نوع میزان مصرف انرژی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیص یافته به یارانه‌های غیر مستقیم در بخش‌های مختلف نشانگر این موضوع است که این بخش نیاز به رسیدگی و طبابت دارد و اگر بر روی آن پوشش بگذاریم به آحاد ملت ظلم می‌شود، گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه باید در زمینه اصلاح پرداخت یارانهها مصمم باشند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه این دغدغه وجود دارد که نمایندگان مجلس در سال انتخابات برای حفظ آرای عمومی اصلاحات در پرداخت یارانه‌های پنهان را انجام ندهند، اضافه کرد: مردم اگر متوجه شوند نمایندگان در مجلس اصلاح ساختاری کشور را انجام داده و کشور را از پرتگاه سقوط به سمت رشد هدایت کرده‌اند از آنها حمایت می‌کنند.

دولت در زمینه هدفمندی یارانه‌ها محافظه کار است

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اگر اعداد و ارقام به صورت شفاف برای مردم در رسانه ملی بیان شود همراهی آنها افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: نمایندگان از دولت گلایه‌مند بودند که چرا در شش  سال گذشته علی رغم اطلاع از اوضاع وخیم عدم اجرای هدفمندی یارانه‌ها، پاسخ منطقی از دولت دریافت نکرده‌اند، دولت در زمینه چگونگی هدفمندی یارانه‌ها محافظه‌کارانه عمل کرده است.

منبع:‌ خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر