/
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

حفاظت از محیط زیست اولویت نخست کار کارکنان دستگاه های حفاری

رئیس دستگاه حفاری 66 فتح کنترل پسماند حفاری در راستای رعایت استاندارد های زیست محیطی را اولویت نخست کار در میادین نفتی بیان کرد .
کد خبر : ۱۹۵۱۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، محمد حسین معتمدی رئیس دستگاه حفاری 66 فتح  در این باره گفت: پسماندهای به وجود آمده در روند انجام کار عملیات حفاری با توجه به استقرار سیستم مدیریت پسماند و نظارت مدیریت   HSE شرکت کنترل و پس از تجزیه به چرخه سیال حفاری باز می گردد.

رئیس دکل حفاری 66 فتح هدف استفاده از سیستم مدیریت پسماند را توجه به استانداردهای زیست محیطی دانست و افزود: نصب سیستم مدیریت پسماند بر روی دکل های حفاری و بازگشت پسآب موجود به سیستم سیال حفاری این نوید را می دهد که در آینده نزدیک صنعت حفاری مبرا از هرگونه  آلودگی برای محیط زیست باشد.

وی دستگاه حفاری 66 فتح را از دکل های سنگین شرکت ملی حفاری ایران عنوان و اظهار کرد: این دستگاه از سال 1378 به ناوگان شرکت پیوست و هم اکنون در حال حفر یک حلقه چاه در حوزه نفتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در منطقه اهواز می باشد.

معتمدی سابقه خدمت خود را در صنعت حفاری 30 سال بیان کرد و گفت: سال 1367 در شرکت ملی حفاری ایران استخدام و در بخش عملیات در حال خدمت می باشم و بیش از 10 سال مسئولیت دستگاه های حفاری مختلف را بر عهده دارم.

ناوگان شركت ملي حفاري ايران با بكارگيري 69 دستگاه حفاري خشكي و 3 دستگاه حفاري دريايي به چهار مديريت عمليات حفاري خشکی 1، 2، 3 و  مديريت عمليات حفاري دريا تقسيم شده كه هر كدام بصورت جداگانه اجراي عمليات حفاري چاه های نفت و گاز را عهده دار مي باشند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر