/
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
در مجمع عمومی عادی سالیانه صورت گرفت؛

مهر تایید سهامداران بر عملکرد ارزشمندترین بانک بورسی

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت، صورت های مالی این بانک بزرگ بورسی برای مقطع منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۷ با اکثریت قاطع آرا، به تصویب سهامداران رسید.
کد خبر : ۱۹۶۱۹
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این مجمع که به ریاست حسن روستا رییس هیات مدیره این بانک و حضور دکتر مرادپور مدیرکل دفتر بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی ( نماینده دولت و سهام عدالت) و دکتر خادم المله (نماینده شرکت سرمایه گذاری صباتامین) به عنوان ناظران و همچنین سیدمحمد نورمحمدحسینی مدیرکل حقوقی بانک ملت به عنوان منشی برگزار شد، پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره از سوی دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و اظهارنظر مطلوب حسابرس قانونی، عملکرد این بانک مورد تصویب قاطع سهامداران قرار گرفت.

در این جلسه، همچنین روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های رسمی و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی ۱۳۹۸ برگزیده شدند.

بر اساس این گزارش، رشد ۵۴ درصدی دارایی ها، رشد ۲۶۱ درصدی حقوق صاحبان سهام، افزایش ۱۱۲ درصدی جذب منابع غیرهزینه زا، رشد ۴۴ درصدی کل درآمدها، رشد ۱۹۵۱ درصدی سود خالص، کاهش ۳۶ درصدی نسبت مطالبات به خالص تسهیلات غیردولتی، کاهش ۸ درصدی نسبت سود پرداختی به سپرده ها به درآمدهای مشاع، کاهش ۵۷ درصدی نسبت هزینه غیرعملیاتی به درآمدهای غیرمشاع، کاهش ۲.۶ درصدی نرخ موثر منابع و رشد ۸ درصدی درآمدهای کارمزدی با وجود اعمال تحریم ها و کاهش عملیات ارزی، از جمله دستاوردهای بانک ملت در سال ۱۳۹۷ بوده است.

این گزارش حاکی است، بانک ملت در بین بانک های بورسی دارای بالاترین ارزش بازار سهام است و براساس گزارش ارائه شده به بورس، در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۹ ریال سود را محقق کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر