/
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

چرا طبقه‌بندی مشاغل در خراسان رضوی هنوز اجرا نشده است؟

با توجه به تاکید مقام عالی وزارت نفت مبنی بر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در خصوص نیروهای پیمانکار شرکت نفت درسال گذشته و اجرای نسبی آن در برخی مناطق متاسفانه شاهد آن هستیم که در بیشتر مناطق این طرح اجرا نشده و خراسان رضوی هم همین شرایط را دارد.
کد خبر : ۱۹۶۷۰
چرا طبقه‌بندی مشاغل در خراسان رضوی هنوز اجرا نشده است؟
صدای مخاطب
به گزارش نبض نفت تعدادی از مخاطبان پایگاه خبری نبض نفت ضمن ارسال پیام‌های متعدد خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در استان خراسان رضوی هستند و از مسئولان خواسته‌اند به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

متن ارسالی یکی از مخاطبان پایگاه خبری نبض نفت که از استان خراسان رضوی ارسال شده به شرح زیر است:

نه تنها این طرح در خراسان رضوی اجرا نمی‌شود بلکه نظارت کاملی بر عملکرد و پرداختی‌های پیمانکاران هم صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال حق پایه سنوات که ربطی هم به طرح طبقه‌بندی ندارد و از اصول پایه حقوق طبق قوانین کار به شمار می‌رود در برخی فیش‌های حقوقی شرکت گاز لحاظ نشده است. وقتی کارکنان پیمانکار هم در این خصوص اعتراض می‌کنند با این پاسخ مواجه می‌شوند که پایه سنوات به افرادی تعلق می‌گیرد که بیشتر از یک سال قرارداد داشته باشند و این در حالی است که به صراحت در قانون کار آمده که پایه سنوات به کسانی که بیشتر از یک سال سابقه داشته باشند تعلق می‌گیرد حتی اگرقراردادشان سالیانه بوده ودائم نباشد.

در عین حال امید بر آن است با توجه به اینکه خراسان رضوی و به خصوص شهر مقدس مشهد که سالیانه پذیرای خیل عظیم زائرین حرم رضوی است و پخش فراورده‌های نفتی در این شهرحجم بالایی دارد و همت فراوانی را می‌طلبد هر چه زودتر از مزایای طرح طبقه‌بندی برخوردار شوند که این امر با پیگیری مدیران دلسوز این منطقه انشاءالله محقق خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر