/
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

تعمیرات یک سوپر نفت‌کش 320 هزار تنی در ایزوایکو

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز از تعمیرات یک سوپر نفت‌کش 320 هزار تنی در ایزوایکو بندرعباس خبر داد.
کد خبر : ۱۹۶۷۴

نبض نفت  - اسماعیل صادقی مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تعمیر یک فروند نفت‌کش 320 هزار تنی گفت: این بزرگترین شناوری است که در حوض تعمیرات این شیپ یارد قابل از آب گرفتن است و با پذیرش این شناور به ظرفیت نهایی حوض تعمیرات رسیدیم.

وی ادامه داد: سوپر نفت‌کش دُر که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای به مجتمع ایزوایکو مراجعه کرده دارای 333 متر طول، 60 متر عرض و 30 متر و نیم ارتفاع و در تملک شرکت ملی نفت‌کش ایران است.

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز با بیان اینکه امروز تمام تعمیرات شناورها در داخل کشور و به همت متخصصان داخلی انجام می‌شود، گفت: تعمیرات موتورهای اصلی، رنگ و سند بلاست بدنه، تعویض نقاط آسیب‌دیده بدنه اصلی و تعمیر سیل (آب‌بند) شفت و پروانه از جمله تعمیرات اساسی است که روی این شناور انجام شد.

صادقی با اشاره به سرویس تجهیزات تخصصی که برای اولین بار در کشور انجام‌شده است، افزود: سرویس PV ولوو، تنک کلینیگ ماشین و تعمیر و راه‌اندازی سیستم ICCP نیز برای نخستین بار در کشور انجام شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال‌زایی در کشور، اضافه کرد: تعمیرات این شناور به‌طور مستقیم برای 250  نفر و به شکل غیرمستقیم برای 500 نفر تولید شغل کرد و تداوم این‌گونه تعمیرات می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شود.

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز در خصوص برنامه‌های آتی شرکت عظیم گسترش هرمز گفت: حوض دیگری هم در مجموعه‌ی عظیم گسترش وجود دارد که از حوض تعمیرات بزرگتر است و باهدف نوسازی شناورها احداث شده؛ در حال حاضر در این حوض مشغول تعمیرات ریگ‌های حفاری هستیم و درصددیم تا با یک توسعه تأسیساتی این حوض را نیز به تعمیرات شناورهای شرکت ملی نفتکش اختصاص دهیم.

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز ادامه داد: امیدواریم که تا پایان سال 98 در حدود 24 کشتی را در این شیپ یارد تعمیر کنیم که از این تعداد 12 فروند از تانکرهای شرکت ملی نفتکش است.

وی در پایان با بیان اینکه تعمیر هر شناور مگا سایز در داخل کشور در حدود دو میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد، گفت: ما با تعمیر موفق  شناور دُر اثبات کردیم که کلیه شناورها در همه‌ی ابعاد در داخل کشور قابل تعمیر است.

با ورود سوپر نفتکش دُر به شرکت عظیم گسترش هرمز جهت تعمیرات دورهای شرکت مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران از این جهت که تعمیرات شناورهایی در این سایز در کشور پیش از این بی‌سابقه است، تاریخ‌ساز شد.

منبع: موج

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر