/
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

صفر تا صد طرح طبقه‌بندی مشاغل در استان خراسان رضوی/قدردانی نیروهای ارکان ثالث از مدیرعامل گاز استان

طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از خواسته‌های مهم و به حق نیروهای ارکان ثالث شاغل در بخش گاز در همه استان‎ها از جمله خراسان رضوی است و همه این نیروها چشم‌انتظار حمایت و پیگیری مسئولان هستند.
کد خبر : ۱۹۷۳۶
صفر تا صد طرح طبقه‌بندی مشاغل در استان خراسان رضوی/قدردانی نیروهای ارکان ثالث از مدیرعامل گاز استان

احسان جاویدیان خبرنگار افتخاری نبض نفت

به گزارش نبض نفت تعداد زیادی از نیروهای ارکان ثالث شاغل در اداره گاز استان خراسان رضوی با پیام‌های متعدد خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این استان هستند و از مسئولان خواسته‌اند به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

با توجه به اهمیت موضوع خبرنگار نبض نفت به بررسی جزئیات آن پرداخته است.

نه تنها این طرح در خراسان رضوی اجرا نمی‌شود بلکه نظارت کاملی بر عملکرد و پرداختی‌های پیمانکاران هم صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال حق پایه سنوات که ربطی هم به طرح طبقه‌بندی ندارد و از اصول پایه حقوق طبق قوانین کار به شمار می‌رود واز سال ۹۲ باید اجرا شود و در قانون و بخشنامه وزیر محترم هم می‌باشد ولی متاسفانه در تمامی فیش‌های حقوقی ارکان ثالث شرکت گاز استان خراسان رضوی لحاظ نشده است. زمانی که کارکنان به پیمانکار هم در این خصوص اعتراض می‌کنند با این پاسخ مواجه می‌شوند که پیمانکاران قبول دارند باید پرداخت شود. آنها می‌گویند حتی در بخشنامه امسال هم وجود دارد اما اداره در آیتم‌ها حقوق به ما پرداخت نمی‌کند و ما از سال ۹۲ به بعد باید پرداخت می‌کردیم و پایه سنوات به افرادی تعلق می‌گیرد که بیشتر از یک سال در یک محل کارگاه قرارداد داشته باشند. این در حالی است که به صراحت در قانون کار آمده که پایه سنوات به کسانی که بیشتر از یک سال سابقه داشته باشند تعلق می‌گیرد حتی اگر قراردادشان سالیانه بوده باشد و پیمانکار عوض شود و شماره کارگاه دائم نباشد. محل کارگاه مهم است که همه نیروهایی که در اداره گاز استان مشغول هستند حتی اگر جابجایی صورت گرفته داخلی بوده باشد ولی محل کارگاه تغییر نکرده است.

در این خصوص به اداره کار استان مراجعه شد که متاسفانه به علت عدم بازرسی کافی توسط این اداره به این امر مهم پی نبرده‌اند و به تازگی به دنبال نامه‌نگاری و پیگیری هستند.

در عین حال امید است با توجه به اینکه خراسان رضوی و به خصوص شهر مقدس مشهد و شهرهای تابعه که سالیانه پذیرای خیل عظیم زائرین حرم رضوی می‌باشد و پخش فراورده‌های نفتی در این شهرحجم بالایی دارد و همت فراوانی را می‌طلبد هر چه زودتر از مزایای طرح طبقه‌بندی وپایه سنوات برخوردار شوند که این امر با پیگیری مدیران دلسوز این استان انشاءالله محقق خواهد شد.

ضمنا کلیه نیروهایی پیمانکاری شاغل در بخش گاز از جناب آقای مهندس سیدحمید فانی یزدی مدیر عامل گاز استان خراسان رضوی تشکر و قدردانی می‌کنند چرا که نگاه ویژه‌ای به نیروهای پیمانکاری(ارکان ثالث شاغل در بخش گاز) داشته و کلیه نیروهای ارکان ثالث از ایشان تقاضا دارند انشاالله تا عید غدیر و بعنوان عیدی از ایشان این آیتم مهم و قانونی برای کلیه نیروها با نگاه مثبت وی محقق و در فیش حقوقی اعمال گردد. نکته قابل توجه اینکه مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران هم جناب مهندس منتظر تربتی در مجموع نگاه مثبتی به نیروهای ارکان ثالث دارد و همه نیروهای ارکان ثالث منتظر اقدامات مثبت وی هستند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر