/
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
در گفتگوی اختصاصی با نبض نفت:

افزایش بی‌رویه نرخ پایه فرآورده‌های نفتی باعث سکته قیر ایران می‌شود

احسان خوش نیت عضو هیئت مدیره و مدیر فروش شرکت قیر و عایق جنت آباد گفت: افزایش بی‌رویه نرخ پایه فرآورده‌های نفتی در بازار باعث سکته فروش صادراتی قیر ایران می شود.
کد خبر : ۱۹۷۴۹

احسان خوش نیت، عضو هیئت مدیره و مدیر فروش شرکت قیر و عایق جنت آباد، در گفتگوی اختصاصی با نبض نفت گفت: افزایش بی رویه نرخ پایه فرآورده های نفتی در بازار باعث سکته فروش صادراتی قیر ایران می شود.

در ابتدای ماه جاری شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نرخ جدید پایه وکیوم باتوم را به بورس کالا اعلام نمود که این نرخ جدید با افزایش 25 درصدی همراه بود.

با اشاره به این که مزیت رقابتی قیر ایران با توجه به تحریم کشور و مشکلات فراوان صادرات  قیمت مناسب آن بود، با این وضع فروش صادراتی قیر ایران عملا متوقف خواهد شد.

اگر چه این نرخ جدید با اعتراض شدید تولید کنندگان و تجار همراه بود، بورس کالا در تاریخ 5  مرداد اقدام به عرضه این ماده اساسی تولید قیر در پالایشگاه های تهران، آبادان، شیراز، تبریز و بندرعباس به مجموع 28000 تن کرد که از این مقدار تنها 550 تن در پالایشگاه تهران معامله شد .

خوش نیت افزود: با توجه به عدم اسقبال خریداران وکیوم باتوم، انتظار می رود اصلاح قیمت این فرآورده نفتی صورت بگیرد تا باعث ادامه تولید قیر در کشور گردد و چرخه تامین قیر پروژه‌های عمرانی و صادرات و ارزآوری به داخل کشور به روال قبل برگشته و تولید کنندگان را دچار مشکل نسازد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر