/
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

هند همچنان به واردات نفت از ونزوئلا ادامه می دهد

داده های آماری وزارت تجارت هند نشان می دهد که این کشور به رغم تحریم های آمریکا همچنان از ونزوئلا نفت خریداری می کند.
کد خبر : ۲۰۰۷۳
به گزارش نبض نفت، روزنامه لیرشیپ نیجریه روز پنجشنبه نوشت، با توجه به هشدارهای تهدید آمیز آمریکا، پالایشگاه های دولتی هند (OMCs) خرید نفت از ونزوئلا را متوقف کرده اند اما با این حال برخی از شرکت های خصوصی این کشور همچنان به واردات نفت خام از ونزوئلا ادامه می دهند.

یکی از مدیران اجرایی وزارت پتروشیمی و نفت هند به تارنمای انرژی جهانی گفت: به دلیل هشدار آمریکا در مورد تحریم شرکت های وارد کننده نفت از ونزوئلا، پالایشگاه های دولتی هندخرید نفت از این کشور را متوقف کرده اند اما شرکت های بخش خصوصی همچنان با نادیده گرفتن تحریم های واشنگتن خریدار نفت ونزوئلا هستند.

گزارش های منتشر شده وزارت تجارت و صنعت هند نشان می دهد که واردات نفتی دهلی نو از کشورهای نیجریه، ونزوئلا، امارات، آمریکا و عراق افزایش یافته است.

با این وجود واردات نفت خام هند در ماه ژوئن (خرداد/ تیر) ۱۳ درصد معادل ۱۶.۹ تن کاهش یافته است. و در مجموع باید گفت که در سه ماه آخر واردات هند به میزان ۲.۲۹ درصد معادل ۵۵.۴ تن کاهش یافته است.

آمریکا ظرف چند سال گذشته تحریم های گسترده ای علیه ونزوئلا از جمله شرکت نفت دولتی پی. دی. وی. اس. ای که مالک پالایشگاه نفتی سیتگو در آمریکا است، وضع کرده است.

خوان گوآیدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا که خود را در ماه ژانویه امسال رئیس جمهوری موقت کشورش خواند با استقبال از این تحریم‌ها گفت، آنها کسانی را که با رژیم معامله می‌کنند هدف قرار خواهند داد.

وزارت خارجه ونزوئلا این تحریم‌ها را نشان از خشونت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا علیه مردم ونزوئلا از طریق جنگ اقتصادی ارزیابی کرد.



مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر