/
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

سنجش تاب آوری شبکه ملی اطلاعات و افتتاح آزمایشگاه امنیت و مرکز مانیتورینگ بانک ملی ایران

مرکز مانیتورینگ و آزمایشگاه امنیت اداره کل شبکه و زیرساخت بانک ملی ایران صبح امروز با حضور مقامات لشکری و کشوری و مدیران و مسئولان بانک افتتاح شد.
کد خبر : ۲۰۰۷۶
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این مراسم که با هدف سنجش میزان تاب آوری شبکه ملی ارتباطات بانک و تداوم سرویس دهی، با حضور عباس شفیعی معاون پشتیبانی و دبیر پدافند غیرعامل بانک، سردار سرتیپ علی اصغر زارعی جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور، امیر سرتیپ فریدون مقدم نیا مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران و نماینده افتای ریاست جمهوری برگزار شد، تمامی شعب بانک در سراسر کشور، دستگاه های خودپرداز، خودبانک(VTM)، پایانه غیرنقدی(CASHLESS)، دستگاه های پایانه فروش (POS) و سامانه های غیر حضوری و اینترنتی بانک از جمله سامانه بام، همراه بام و سرویس های ارائه شده در سایت بانک در طول اجرای رزمایش مورد سنجش قرار گرفت.

معاون پشتیبانی و دبیر پدافند غیرعامل بانک در این مراسم با بیان اینکه این رزمایش به منظور سنجش پایداری شبکه بانک برگزار شد، گفت: یکی از شاخص های مهم بانکداری موفق، امنیت و سهولت در ارایه خدمات بانکی است که در حال حاضر مورد توجه ویژه مدیران بانک ملی ایران قرار دارد.

عباس شفیعی با تاکید بر اینکه ماموریت آزمایشگاه امنیت بانک، فراهم کردن امکان شناسایی آسیب پذیری ها و شبیه سازی انواع حملات در محیطی ایزوله است، افزود: پوشش کامل تکنیک ها و متدهای روز دنیا در حوزه جرم شناسی رایانه ای و ارایه سرویس های آزمایشگاه امنیت به سایر موسسات مالی و بانکی از مهم ترین اهداف استراتژیک راه اندازی این آزمایشگاه و مرکز مانیتورینگ است.

وی تصریح کرد: بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین و امین ترین بانک کشور در نزد مردم، باید همواره آماده ترین بانک نیز برای مواجه با انواع تهدیدها و حوادث باشد و یقینا به دنبال ارتقای سطح امنیت بانک هستیم و از همکاری پلیس فتا نیز در این بخش با بانک ملی ایران کمال قدردانی را داریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز بحث تداوم اینترنت جهان، خدمات و تجارت مطرح است، گفت: با رزمایش امروز دسترسی خدمات بانک از طریق شبکه ملی مورد آزمایش قرار گرفت. هدف ما از برگزاری این رزمایش نیز رسیدن به این خودباوری بود که درصورت بروز مشکل در سامانه اینترنت جهانی، می توانیم خدمات خود را با تکیه بر شبکه داخلی ارایه کنیم.

امیر سرتیپ فریدون مقدم نیا ضمن تقدیر از مدیران بانک ملی ایران به جهت برگزاری رزمایش امروز اظهار کرد: در سال گذشته که با تهدیدات ترامپ علیه شبکه پولی و مالی کشور مواجه شدیم، اقدامات متعددی صورت گرفت و در راستای تامین امنیت سامانه ها برنامه ریزی های لازم انجام شد. هدف ما این است تا حوزه پولی و بانکی به ویژه بانک هایی که بیشترین خدمات دهی را به مردم دارند، در برابر حملات مصون باشند و رزمایش امروز نیز کمکی در جهت ارتقای امنیت شبکه پولی و بانکی کشور خواهد بود.

محمّد صمدایی دبیر کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ICT نیز گفت: این رزمایش نتیجه چندین ماه تلاش بود که خوشبختانه با موفقیت هر چه تمام برگزار شد.

همچنین رئیس پلیس فتا تهران نیز با بیان اینکه پایداری سامانه های غیرحضوری بانکی در تبادلات مالی تحت هر شرایطی یکی از ضروریات مهم در حوزه بانکداری است و خدمات بانکی باید به شکل مطلوب به مردم ارایه شوند، گفت: امیدواریم در کنار این سرویس دهی ها، امنیت بانکداری نیز در حوزه های غیرحضوری و مجازی روز به روز افزایش یابد.

سرهنگ تورج کاظمی ضمن تشکر از همکاری و تعامل نزدیک بانک ملی ایران با پلیس فتا، خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم در هر زمانی که نیاز به همکاری و ورود پلیس باشد، خدمت رسانی کرده و پاسخگوی مسایل حوزه بانکداری نیز باشیم.

همچنین در این مراسم آزمایشگاه امنیت و مرکز مانیتورینگ بانک ملی ایران افتتاح و اهداف استراتژیک ترسیم شده در اداره کل شبکه و زیرساخت ارائه شد. بررسی الزامات دنیای سایبری و اثرات آن در سیستم بانک‌داری نیز از دیگر موارد مطرح شده در این مراسم بود.

لازم به ذکر است، در این مراسم نمایندگان مدیریت امور بازرسی و حسابرسی، روسای ادارات کل شبکه و زیرساخت، مدیریت عملیات بانکی، توسعه سیستم ها، مدیریت ریسک، روابط عمومی، حفاظت اسناد، رایانه و شرکت ها و کارشناسان شرکت داده ورزی سداد نیز حضور داشتند

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر