/
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

ابتکار جدید هند برای کاهش واردات انرژی

هند قصد دارد به هدف دولت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور برای کاهش وابستگی به واردات انرژی دست پیدا کند و این کار را از آشپزخانه‌ها شروع می‌کند.
کد خبر : ۲۰۱۵۵
به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، سه شرکت دولتی ایندین کورپ، بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم قصد دارند از روغن خوراکی استفاده شده که معمولا دور ریخته می‌شود، برای تولید سوخت‌های بیودیزل استفاده کنند. دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در روز جهانی بیودیزل در دهلی نو گفت: این شرکت‌ها قصد دارند پس مانده روغن‌های خوراکی مصرف کنندگان بزرگی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری ۱۰۰ شهر را جمع‌آوری کنند.

این شرکت‌ها، ۵۱ روپیه (معادل ۷۲ سنت) برای هر لیتر روغن خوراکی مصرف شده در نخستین سال و ۵۲.۷ روپیه در سال دوم و ۵۴.۵ روپیه در سال سوم پرداخت می‌کنند. هند به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان روغن خوراکی در جهان، هر سال حدود ۲۷ میلیارد لیتر روغن خوراکی استفاده می‌کند که ۱.۴ میلیارد لیتر آن برای تولید ۱.۱ میلیارد لیتر بیودیزل جمع آوری می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت خام در جهان است و حدود ۸۵ درصد نیازهای خود را از طریق واردات تامین می‌کند که اقتصاد این کشور را در برابر نوسانات قیمت نفت آسیب پذیر ساخته است.

نخست وزیر هند کاهش خرید انرژی به میزان ۱۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ از طریق تولید داخلی بالاتر و استفاده بیشتر از سوخت‌های جایگزین را هدف گذاری کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر