/
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
از سوی اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد:

دوره آموزشی رانندگی تدافعی تحت عنوان هنر رانندگی

از سوی اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران یک دوره آموزشی رانندگی تدافعی تحت عنوان هنر رانندگی در این شرکت برگزار شد.
کد خبر : ۲۰۱۹۴
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، در این دوره آموزشی که روز یکشنبه (20 مردادماه) در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شرکت در اهواز برگزار شد جمعی از کارکنان بخش های مختلف  به ویژه ترابری سبک و سنگین شرکت مشارکت داشتند.

در این دوره شهروز جهانگیری و مظاهر مهدی زاده از کارشناسان اداره کل ترابری که از زیر مجموعه های مدیریت خدمات شرکت است به تشریح ابعاد تخصصی و فیزیکی صحیح در رانندگی پرداختند.

جهانگیری با اشاره به آمار تصادفات،  سوانح جاده ای و خسارت های ناشی از آن در کشور، گفت: در این دوره آموزشی به موضوع رانندگی تدافعی، قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ای و اوزان و ابعاد بار پرداخته می شود.

وی افزود: هر فرد با قبولی در آیین نامه و توانایی هدایت حودرو موفق به اخذ گواهینامه رانندگی می گردد اما باید دوره های تکمیلی را مد نظر داشته باشد.

جهانگیری اظهار کرد: کاربست اصول تکنیکی از نکاتی است که راننده را نسبت به افزایش سطح دقت، برآوردها و محاسبات ارزیابی  سرعت، شناخت نقاط کور در جاده، استفاده به موقع از ترمز برای توقف خودرو براساس شتاب و فاصله طولی آشنا می سازد.

این کارشناس گفت: رعایت حرکت بین خطوط، حد فاصله میان خود روهای در حال حرکت و توجه به تابلوهای مشخص کننده سرعت مطمئنه از نکاتی است که موجب رانندگی ایمن می شود.

نحوه شکستن شیشه و پاره کردن کمر بند ایمنی در مواقع اضطراری که خود رو دچار حادثه شده است از نکاتی بود که از سوی این کارشناش تشریح شد.

وی کم  توجهی به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی ، رعایت نکردن فاصله طولی، سبقت از سمت راست و  استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی را از جمله علل بروز حوادث جاده ای درون و برون شهری برشمرد.

در این دوره آموزشی همچنین مهدی زاده دیگر کارشناس اداره کل ترابری شرکت درباره سیستم های پایداری خود رو از جمله ABS ، ASR ، ESP و SBC توضیح و تاکید کرد:  سیستم  ترمز است که در پایداری خودرو نقش تعیین کننده ای دارد.

وی در بیان اهمیت سیستم های ایمنی در خودروها، افزود: سیستم های پایداری یا همان ترمز خودرو سیستمی است که خود رو را مطابق میل راننده هدایت کرده و در صورت خطا از سوی راننده وارد عمل شده و دینامیک حرکتی خود رو را اصلاح می نماید.

مهدی زاده اهمیت سیستم های دستیار راننده در جلوگیری از تصادفات را یادآور و بر توجه ویژه به اصول ، ضوابط و مقررات رانندگی به عنوان هنر رانندگی تاکید کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر