/
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

تولید فاز نخست یوتیلیتی پتروشیمی لردگان آغاز شد

فاز نخست یوتیلیتی پتروشیمی لردگان در مدار تولید قرار گرفت.
کد خبر : ۲۰۲۲۴
به گزارش نبض نفت ، به نقل از شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، محسن محمودی، مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اعلام این خبر گفت: فاز نخست یوتیلیتی (سرویس‌های جانبی) این مجتمع پس از گذراندن تمامی تست‌های مربوطه فعالیت خود را شروع کرده که این فرآیند برای راه‌اندازی فازهای بعدی ضروری است. فاز نخست یوتیلیتی شامل واحدهای آب خام، آب بدون املاح، هوا و نیتروژن، برج‌های خنک‌کننده، اتاق کنترل، ایستگاه برق، واحد بخار و فلر است.

وی با بیان اینکه این بخش از پروژه دارای ویژگی و فرآیند خاصی است و هم‌اکنون امکان نصب و راه‌اندازی آن در داخل وجود دارد، افزود: در شرایط سخت کنونی، یوتیلیتی پتروشیمی لردگان با بهره‌گیری از دانش بومی و نیروی متعهد متخصص وارد مدار تولید شده است.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان اظهار کرد: با توجه به موقعیت خاص، این شرکت یکی از پتروشیمی‌های ویژه در کشور است که به دلیل نبود زیرساخت‌های صنعتی لازم با اتکا به مجموعه توانمند خود گام‌های بزرگی در صنعت پتروشیمی برداشته است.

شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابع گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد (۵۵ کیلومتری شهر لردگان) شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری در حال ساخت است. این مجتمع ظرفیت تولید سالانه ۱۰۷۳ هزار تن اوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک را خواهد داشت که بخش عمده‌ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اوره در داخل مجتمع مصرف می‌شود و ۷۴ هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر