/
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۲۳|پرش نفت به کانال ۶۰ دلاری

قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش ۴.۷ درصدی در روز سه شنبه (بیشترین درصد رشد روزانه از ماه دسامبر) امروز ۳۵ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش داشت و به ۶۰ دلار و ۹۵ سنت رسید.
کد خبر : ۲۰۲۴۳

به گزارش خبرگزارش نبض نفت  به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافته است، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

این در حالی است که دیروز و پس از اقدام دولت ترامپ مبنی بر تعویق اعمال تعرفه بر برخی از کالاهای آمریکایی قیمت کالاهای خام، شاخص های بورس و سایر کالاها با افزایش مواجه بود. قیمت نفت نیز دیروز تا 5 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 4.7 درصدی در روز سه شنبه (بیشترین درصد رشد روزانه از ماه دسامبر) امروز 35 سنت معادل 0.6 درصد کاهش داشت و به 60 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم که روز گذشته 4 درصد افزایش یافته بود، امروز 46 سنت معادل 0.8 درصد کاهش داشت و به 56 دلار و 64 سنت رسید.

در هفته های اخیر بازارها تحت تاثیر مواضع ناگهانی ترامپ در زمینه جنگ تجاری بوده اند و همچنان به دلیل عدم قابلیت پیش بینی این مواضع با احتیاط حرکت می کنند.

گرگ مک کینا استراتژیست موسسه مک کینا ماکرو فایننشال در استرالیا گفت: "فهمیدن اینکه ترامپ چه اقدامی قرار است انجام دهد هر روز دارد سخت تر می شود. تنها می توان گفت که او گاهی به نفع مصالح خود و گاهی به ضرر منافع خودش عمل می کند".

وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، مقامات تجاری آمریکا و چین تلفنی با یکدیگر گفت وگو کرده و توافق کرده اند که در طی دو هفته آینده مجددا صحبت کنند.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافته است.

به گفته تحلیلگران، علاوه بر نشانه هایی از کاهش تنش بین آمریکا و چین، تمایل عربستان به محدود کردن صادرات نفت از دیگر عوامل رشد قیمت نفت در چند روز گذشته بوده است.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر