/
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

ایران نهمین مصرف‌کننده انرژی در دنیا

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه طبق آمار ها مجموع میزان مصرف و تلفات انرژی از عرضه سبقت گرفته است،ادامه داد: ایران نهمین مصرف‌کننده انرژی در دنیا شناخته شده و این مصرف انرژی معادل ۳.۴ میلیون بشکه نفت خام است.
کد خبر : ۲۰۲۷۰

نبض نفت – سلام امینی با اشاره به رتبه نخست ایران در بدترینمیزان مصرف انرژیدر میان دیگر کشورها، گفت: ایران جزو نخستین کشورها در مصرف انواع انرژی همچون گاز، برق، آب و سوخت است و فرهنگ اسراف در ایران جاری و ساری است به همین دلیل قبل از هر اقدامی باید فرهنگسازی را مدنظر قرار داد.

فراوانی انرژی در ایران سبب شده مردم و مسئولان نسبت به حفظ آن بی‌اعتنا باشند

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراوانی انرژی در ایران سبب شده مردم و مسئولان نسبت به حفظ آن بی‌اعتنا باشند، افزود: درحالی که کشورهای پیشرفته بر کاهش شدت مصرف انرژی تمرکز کرده‌اند، این شاخص در ایران روندی رو به رشد را طی می‌کند و در میان دیگر کشورها از نظر کاهش شدت مصرف انرژی در انتهای لیست قرار دارد.

درحالی که کشورهای پیشرفته بر کاهش شدت مصرف انرژی تمرکز کرده‌اند، این شاخص در ایران روندی رو به رشد را طی می‌کند.

رتبه نهم ایران درمصرف‌ انرژی

وی با بیان اینکه طبق آمارها مجموع میزان مصرف و تلفات، از عرضه سبقت گرفته و این موضوع می‌تواند در آینده ایران را به واردکننده انرژی تبدیل کند، ادامه داد: ایران نهمین مصرف‌کننده انرژی در دنیا شناخته شده و این مصرف انرژی معادل ۳.۴ میلیون بشکه نفت خام است.

"شدت مصرف انرژی" مهم‌ترین شاخص برای بهره‌وری انرژی

امینی با تاکید بر اینکه "شدت مصرف انرژی" مهم‌ترین شاخصی است که براساس آن جایگاه کشورها در بحث بهره‌وری انرژی مشخص می‌شود، اظهار کرد: منظور از "شدت انرژی" مقدار مصرف انرژی به تولید ناخالص داخلی است. این شاخص بیانگر این است که به ازای تولید به مقدار معینی از کالا و خدمات که برحسب واحد پول مشخص می‌شود چه مقدار انرژی مصرف می‌شود.

ایران در حوزه شدت مصرف انرژی جایگاه مناسبی ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: به‌عنوان مثال باید بررسی شود در ازای تولید یک تن سیمان چه مقدار برق و گاز مصرف می‌شود چراکه این موضوع یکی از شاخص‌های نشان دهنده بهره‌وری انرژی و یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی انرژی در یک کشور است اما ایران در حوزه شدت مصرف انرژی جایگاه مناسبی ندارد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر