/
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

قبض برق را چگونه پرداخت کنیم؟ / حذف قبوض کاغذی برق از یکم مهر

طبق اعلام وزارت نیرو مشترکان برق پایتخت حداکثر تا ۱۵ شهریور باید شناسه قبض برق *۱ را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کنند.
کد خبر : ۲۰۲۸۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، دستور وزیر نیرو مبنی بر ضرورت  حذف قبوض کاغذی برق از ابتدای مهر در سراسر کشور، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیر فرآیند جمع آوری اطلاعات مشترکان به منظور اجرای این طرح طبق زمان بندی تعیین شده را آغاز کرده است.

در این طرح، چاپ و توزیع قبوض کاغذی متوقف شده و اطلاعات مورد نیاز برای مشترک پیامک خواهد شد؛ مشترکان پایتخت حداکثر تا ۱۵ شهریور باید شناسه قبض برق*۱ را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کنند. پس از ارسال، تاییدیه‌ای مبنی بر دریافت و ثبت اطلاعات، دریافت خواهند کرد.


با آغاز اجرای طرح از ابتدای مهر، صدور قبوض کاغذی به شکل کامل، متوقف شده و رقم بدهی و شناسه قبض و پرداخت به شماره اعلام شده پیامک خواهد شد. مشترکان قادر هستند با شناسه قبض و پرداخت اعلام شده از طریق درگاه‌های بانکی اقدام به پرداخت قبض کنند.


همچنین همه مشترکان قادر هستند با مراجعه به تارنمای اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به نشانی www.tbtb.ir با وارد کردن اطلاعات اشتراک خود، آخرین صورت حساب صادره خود را با جزئیات کامل مشاهده و چاپ کنند. همچنین امکان پرداخت اینترنتی قبض از طریق تارنمای مزبور نیز فراهم است. همچنین مشترکان تهرانی قادر هستند با مراجعه به آدرس اینترنتی داده شده، اطلاعات خود شامل شماره اشتراک و تلفن همراه را به صورت برخط ثبت کنند.
امکان آگاهی از آخرین بدهی برق مصرفی از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۲۱ نیز فراهم است.
در صورت نقل وانتقال و جابجایی به منظور امکان دریافت اطلاعات صورتحساب‌های اشتراک محل جدید ضروری است ابتدا با ارسال  ۲ * شناسه قبض به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به لغو ارسال پیامک اشتراک قدیم، اقدام و با ارسال * ۱ شناسه قبض امکان دریافت اطلاعات صورتحساب اشتراک محل جدید فراهم گردد.


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر