/
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲

کشور در مقابله با تحریم باید مانند پدافند غیر عامل عمل کند

شیخی گفت:برای مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم دستگاه ها، جامعه و مسئولان باید مانند یک پدافند غیر عامل عمل کنند.
کد خبر : ۲۰۳۱۴
نبض نفت - عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی ، در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های ظالمانه توانسته بر اقتصاد کشور ضربه وارد کند یا خیر؟ گفت: در واقع از دیدگاه قرآن و اسلام انسان زمانی که در فشار و تنگنا قرار می‌گیرد، جوهره وجودش شکوفا می‌شود، در نتیجه اگر ما از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم هیچگاه فشار‌های غرب هر چند زیاد هم نمی‌تواند بدنه واقعی یک نظام قدرتمند و واحد را به لرزه در بیاورد.
این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: تحریم‌ها باعث شد که ما به خودمان و ظرفیت هایمان توجه بسیاری کرده و آن‌ها را احیا کنیم، در واقع تحریم‌ها تنها حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه‌های مبادلات را افزایش داده است.

شیخی در ادامه با اشاره به تشکیل یک کار گروه اقتصادی برای جلوگیری از تحریم‌ها از سوی رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری حدود ۶ سال پیش به تشکیل کار گروه اقتصادی مقابله با تحریم‌ها تاکید کردند، اما متاسفانه این امر به صورت جدی دنبال نشد.

او ادامه داد: تمام دستگاه‌ها باید به این درک برسند که ما در مقابله با جنگ اقتصادی قرار داریم و این وظیفه همگانی است که از آن دفاع و در مقابل تحریم مانند یک پدافند غیر عامل عمل کنیم.
این استاد دانشگاه بیان کرد: نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات اقتصادی بی تاثیر نیست و قطعا طراحی تحریم‌ها با هدف ایجاد اختلال و مانع تراشی در مسیر طبیعی اقتصاد کشور بوده است. نیمی از نارسایی‌های اقتصاد کشور را نمی‌توان به تحریم‌ها ربط داد، چرا که علت اصلی آن را باید در بی برنامگی و به طور صحیح عمل نکردن دانست.
وی گفت: خوشبختانه کشور ما از ظرفیت‌های بالا و بالقوه‌ای برخوردار است که می‌توان با بهره گیری حتی نیمی از این ظرفیت‌ها رشد قابل توجهی با توجه به تحریم‌ها در حوزه اقتصاد را شاهد باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر