/
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان سیل‌زده لرستان پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون ۷ میلیارد تومان خسارت بلاعوض و ۵.۷ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی به کشاورزان سیل‌زده این استان پرداخت شده‌ است.
کد خبر : ۲۰۴۰۷
نبض نفت - عبدالرضا بازدار شامگاه یک‌شنبه در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به سیل اخیر در استان لرستان اظهار داشت: در سازمان جهاد کشاورزی قبل از وقوع سیلاب سامانه پیام‌رسان ترویج آموزش کشاورزی منحصر کشاورزان این استان راه‌اندازی شده‌ است که در این سامانه 168 هزار نفر بهره‌بردار و تولیدکننده آموزشی، ترویجی و هشدارها را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در سیل اخیر لرستان بالغ بر هزار و 568 میلیارد تومان به سازمان جهاد کشاوری خسارت وارد شد که از این میزان 772 میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های کشاورزی و 795 میلیارد تومان به تولیدات کشاورزی این استان خسارت وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: تصویب‌نامه هیئت وزیران در اواخر فروردین ماه مبنی بر پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان و بهره‌بردان برای نخستین بار در کشور ابلاغ شد که مطابق آن شیوه‌نامه به زیربخش‌ها ابلاغ شد و نحوه پرداخت خسارت با تشکیل دبیرخانه گسترده‌ای با بالغ بر 35 نفر نیرو تشکیل و پرونده‌ها پس از طی مراحل قانونی در این دبیرخانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از سیل مبلغ 290 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت بلاعوض به لرستان اختصاص داده شده که خوش‌بختانه 145 میلیارد تومان نقدینگی به استان ابلاغ و تاکنون 30 هزار و 440 پرونده با میزان 123 میلیارد تومان خسارت بلاعوضی که پرداخت شده در سامانه بارگذاری شده‌ است.

بازدار گفت: تاکنون 7 میلیارد تومان برای هزار و 792 نفر خسارت بلاعوض و 5.7 میلیارد تومان نیز برای 411 نفر تسهیلات بانکی پرداخت شده‌ است.

وی تصریح کرد: در سیلاب اخیر و با از بین‌رفتن ایستگاه‌های پمپاژ و زیرساخت‌ها بیش از 3 هزار و 500 هکتار باغات استان لرستان در معرض کمبود آب و خشکیدگی قرار گرفت که در همین راستا کمتر از یک‌ ماه با به‌کارگیری 165 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و همت همکاران اجازه ندادیم حتی یک باغ در اثر کم‌آبی خشک شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خاطرنشان کرد: پس از سیل بازسازی بیش از 372 مورد دهنه آبگیر، جانمایی 410 مورد ایستگاه‌های پمپاژ  مردمی، راه‌اندازی 32 ایستگاه پمپاژ موقت، پاکسازی بیش از 200 هزار مترمکعب گل‌ولای از داخل باغات با همکاری و مشارکت  بسیار خوب نیروهای جهادی از اقصی نقاط کشور از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی پس از سیل بوده‌ است.

بازدار اظهار داشت: 26 رشته قنات، لایروبی و بازسازی بیش 567 کیلومتر کانال، بازسازی بیش از 493کیلومتر جاده بین‌ مزارع، تعمیر و راه‌اندازی 170 دستگاه الکتروپمپ و هم‌چنین توزیع حدود 40 هزارمتر لوله در سایزهای مختلف جهت آبرسانی باغات از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی استان لرستان پس از سیل بوده‌ است.

وی افزود: تاکنون 2 هزار و 334 پروژه جهت راه‌اندازی پایدار زیرساخت‌هایی که از بین‌رفته با اعتباری بالغ بر هزار و 660 میلیارد تومان در سامانه سجاد بارگذاری و بنا شده دولت اعتبارات عمرانی برای این پروژه‌ها از منابع دولت اختصاص بدهد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر