/
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
در چهارمین نشست رصد فناوری‌های نوین انجام شد:

معرفی فناوری نو برای انگیزش چاه‌های نفتی

چهارمین نشست رصد فناوری‌های نوین تاثیرگذار بر صنعت نفت با معرفی فناوری نو برای انگیزش چاه‌های نفتی برگزار شد.
کد خبر : ۲۰۴۲۹
به گزارش نبض نفت به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، در چهارمین نشست رصد فناوری‌های نو تاثیرگذار بر صنعت نفت، فناوری نو فیش بن (استخوان ماهی) برای انگیزش چاه معرفی و درباره جزئیات تکنیکی، مزایا و نمونه‌های عملیاتی آن بحث شد.

این فناوری نوین، ضمن کاهش زمان عملیات و همچنین استفاده کمتر از سیالات شیمیایی، می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش ایجاد شکاف هیدرولیکی باشد.

این فناوری، راهکاری مناسب برای انگیزش مخازنی با لایه‌های نازک است و از آنجا که یکی از میدان‌های اهواز چنین شرایطی دارد، می‌تواند به عنوان یک نمونه عملیاتی برای بهره‌برداری از این فناوری آزمایش شود.

در ادامه، معرفی فناوری بلاک‌چین، به عنوان فناوری تاثیرگذار در آینده عمومی دنیای فناوری، کاربردها، چالش‌ها و مزایای استفاده از این فناوری در صنعت نفت و گاز به‌ویژه در زمینه قراردادهای نفتی از سوی مدرس دوره و حاضران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این دوره فناوری بلاک‌چین با شفاف‌سازی تراکنش‌ها در محیط عمومی و همچنین افزایش امنیت شبکه می‌تواند بازدهی عمومی سیستم را به‌طرز قابل توجهی افزایش دهد و از سوی دیگر ویژگی این فناوری می‌تواند برای توسعه صنعت نفت اثر مثبت یا منفی داشته باشد که این موضوع به میزان آمادگی، شناخت و توان بهره‌برداری صنعت نفت از این فناوری بستگی دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر