/
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

افزایش توان صادرات میعانات گازی در پارس جنوبی

گوی شناور جدید ۱۰۰ هزار تنی در محل سواحل سیراف و حوزه پایانه صادراتی شرکت پالایش گاز فجر جم نصب شد که ظرفیت بارگیری کشتی‌ها در پایانه صادراتی سیراف را افزایش داده است.
کد خبر : ۲۰۴۷۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روایط عمومی سازمان منطقه ویژه انرژی پارس، گوی شناور ۱۰۰ هزار تنی در فاصله هزار و ۲۰۰ متری ساحل سیراف نصب شد؛ افزایش توان بارگیری میعانات گازی به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن از مهم‌ترین ویژگی آن به شمار می‌آید که در مقایسه با نمونه پیشین افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است.

گوی شناور جدید در موقعیت خود نصب و عملیات بارگیری میعانات گازی پس از یک دوره وقفه از سر گرفته شده است.

همه مراحل نصب و راه‌اندازی گوی شناور جدید شرکت پالایش فجرجم به همت متخصصان داخلی انجام شده است و انتظار می‌رود عملیات بارگیری میعانات گازی با اطمینان‌خاطر بالاتری انجام شود.

به دنبال نصب گوی شناور جدید، ظرفیت بارگیری کشتی‌ها در پایانه صادراتی سیراف نیز افزایش می‌یابد و امکان بارگیری کشتی‌هایی با تناژ ۷۰ هزار تن نیز میسر خواهد شد.

ظرفیت منطقه ویژه پارس برای ورود به بازارهای جهانی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرده که منطقه ویژه پارس ظرفیت‌های بی‌شماری برای ورود به بازارهای جهانی و ارزآوری به کشور در شرایط تحریم دارد.

«سیدپیروز موسوی» در دیدار با «مسعود قرنفلی» معاون سفیر ایران در بلژیک، با اشاره به تکمیل بسیاری از طرح‌های توسعه پارس جنوبی گفت: هم‌اکنون ظرفیت برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به ۶۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است و ۷۰ درصد گاز کشور از این منطقه تامین می‌شود.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بی‌شمار منطقه ویژه پارس برای ورود به بازارهای جهانی و ارزآوری به کشور در شرایط تحریم گفت: وجود صنایع عظیم گازی و پتروشیمی و بنادر مهم صادراتی، این منطقه را به نگین درخشان اقتصاد ایران اسلامی بدل کرده است و در آینده‌ای نزدیک تمرکز ما بیشتر بر سرمایه گذاری در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی است که یکی از هدف‌های آن جلوگیری از خام‌فروشی و خلق ارزش افزوده است.

 


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر