/
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

عمر ساختمان در ایران 25 سال است

ریس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان در سومین همایش اتحادیه تاسیسات مکانیکی تهران با اشاره به اینکه موسط عمر مفید ساختمان در ایران 25 سال است گفت: در این دوره از همایش به تاسیسات مکانیکی ساختمان به عنوان فاکتوری مهم که باعث فرسودگی ساختمان می‌شود پرداخته شد.
کد خبر : ۲۰۴۹۱
به گزارش  نبض نفت، بیژن عطارد ریس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان در حاشیه  سومین همایش اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان در سالن هامی پارسه برگزار شد گفت: یک فاکتور مهم که باعث فرسودگی ساختمان می‌شود تاسیسات مکانیکی است که در سومین همایش اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان به آن پرداخته شد.

وی عمر متوسط ساختمان در ایران را ۲۵ سال دانست و  خاطرنشان کرد: متوسط عمر مفید ساختمان در کشورهای پیشرفته ۹۰ سال است و ما در پی آن هستیم تا  بتوانیم در این همایش‌ها آموزش‌های لازم را به همکارانمکان بدهیم تا در نتیجه طول عمر مفید ساختمان‌ها را افزایش دهیم و از هدر رفت بسیاری از سرمایه‌ها جلوگیری کنیم.

ریس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان افزود: عدم رعایت کیفیت مناسب در ساخت و ساز‌ها، به کار بردن مصالح ساختمانی بی‌کیفیت و نیز عدم به کارگیری شیوه اجرایی مناسب، باعث ساخت چنین واحد‌های مسکونی با عمر پایین می‌شود.

وی تصریح کرد: یک فاکتور مهم که باعث فرسودگی ساختمان می‌شود تاسیسات مکانیکی و مجموعه لوله‌کشی ساختمان است. این همایش می‌تواند به شرکت‌‌های تولیدکننده تجهیزاتی آموزش‌های لازم را بدهد تا علم خود را بالا ببرند.

عطارد افزود:این همایش با رویکرد اصلاح مصرف انرژی در ساختمان همراه با برنامه‌های آموزشی مجریان و کارگاههای آموزشی کاربردی، شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان برگزار می‌شود.

تهیه وتولید: محمد اکبری

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر