/
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

ایران چقدر به عراق برق صادر می‌کند؟ / ارز آوری مناسب صادرات برق به کشور‌های مختلف

امینی گفت: صادرات برق به کشورهای دیگر ارزآوری خوبی دارد که در سال گذشته ۲ میلیارد تومان صادرات برق به عراق داشتیم.
کد خبر : ۲۰۵۰۵
به گزارش نبض نفت - سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، درباره صادرات برق، گفت: امسال خوشبختانه به دلیل بارش خوب باران و فراوانی وضعیت تولید برق نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه امسال ۵۵۷ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در کشور به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: ظرفیت اسمی تولید برق ایران امسال به ۸۰ هزار و ۸۶۸ مگاوات رسیده که در سال ۹۷ ،  ۸۰ هزار و ۳۱۱ مگاوات بوده است.


نماینده حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، شیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال حدود ۲.۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی صادرات برق داشته‌ایم، گفت: به دلیل صادرات خوب برق در امسال می توان گفت به بیشترین میزان صادرات در تولید انرژی رسیده ایم؛ خوشبختانه توانستیم مازاد تولید برق را به خوبی به کشورهای همسایه صادر کنیم که بیشترین میزان انرژی به کشور عراق صادر شد.


صادرات برق به کشورهای دیگر ارزآوری خوبی دارد/صرفه جویی ۳هزار  و ۸۰۰  مگاواتی مصرف برق در کشور


امینی با اشاره به اینکه صادرات برق به کشورهای دیگر ارزآوری خوبی دارد، افزود: در سال گذشته ۲ میلیارد تومان صادرات برق به عراق داشتیم که قبل از سال آن را تصویه کردند؛ این کشور به دلیل آب و هوای خشک و بارش کمی که دارد نیازمند واردات برق است.


به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افغانستان یکی دیگر از کشورهایی است که نیازمند واردات برق است.


امینی با اشاره به اینکه با نوع آوری‌ها و اصلاحات موجود در تابستان ۹۸ حدود ۵۷۰ مگاوات به ظرفیت موجود اضافه شد، گفت:  امسال توانستیم ۳هزار و ۸۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کنیم. مصرف برق در سال ۹۸، نسبت به سال گذشته حدود ۱۵۰ مگاوات افزایش پیدا کرد و با وجود افزایش مصرف انرژی و جابه‌جایی بار مصرف، کوچک ترین لطمه ایی در این بخش وارد نشد.


به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امسال ۲۲۷ پروژه بزرگ در استان‌های مختلف افتتاح خواهد شد که ۳۳ هزار میلیارد هزینه دارد، در کنار آن ۲۲ طرح با ۴۴ هزار میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود که در مجموع حدود ۲۵۰ طرح عمده را با ۷۶ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد کرد.


منبع: خبرنگاران جوان

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر