/
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
مدیر عامل شرکت لوله گستر گلپایگان در گفتگوی اختصاصی با نبض نفت:

صادرات نیمی از محصولات تولیدی به خارج از کشور

مدیر داخلی واحد تولیدی برتر لوله و اتصالات پلی اتیلن و لوله‌های پی‌وی‌سی در حوزه داخلی پتروشیمی پاسخگوی نیاز صنعت لوله و اتصالات کشور است.
کد خبر : ۲۰۵۷۶
به گزارش نبض نفت، مدیر عامل شرکت لوله گستر گلپایگان گفت: تحریم‌ها در بحث واردات محصولات اولیه لوله و اتصالات، تاثیر بسزایی نخواهد داشت؛ از آنجایی که ایران دارای منابع غنی پتروشیمی است، عمده متریال مواد اولیه ما در حوزه‌های نفتی داخل تامین می‌شود.

رضا سخایی فرد، مدیر داخلی واحد تولیدی برتر لوله و اتصالات پلی اتیلن و لوله‌های پی‌وی‌سی در کشور در گفتگو با نبض نفت اظهار داشت: در زمینه صادرات محصول به خارج از کشور فعالیت خود را با اتخاذ سیاست منافع ملی و ارزآوری برای کشور آغاز کرده‌ایم و به زودی بیش از نیمی از محصولات تولیدیمان را به خارج از کشور صادر می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به رکود داخلی و چالش‌های اقتصادی سال‌های اخیر بخش زیادی از تمرکزمان بر کشورهای خارجی از جمله عراق و افغانستان است.

سخایی‌فرد با توجه به اینکه محصولات تولیدی لوله گستر گلپایگان مورد مصرف بالایی در زمینه کشاورزی و آب‌رسانی و فاضلاب دارد گفت: سال تاسیس این شرکت 1372 بوده و سال بهره‌برداری آن 1376 است. در آن سال فعالیت این شرکت در 10 هزار متر مربع با  یک خط تولید در استان اصفهان آغاز شد و امروز بالغ بر 3 هزار متر مربع فضای این شرکت است که 25 خط تولید را در خود جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به 40 درصد محصولات تولیدی شرکت صادراتی است و این رقم در حال افزایش است.

مدیر عامل شرکت لوله گستر گلپایگان تصریح کرد: تحریم‌ها در بحث واردات محصولات اولیه ما تاثیر بسزایی ندارند زیرا از آنجایی که ایران دارای منابع غنی پتروشیمی است عمده متریال مواد اولیه ما در حوزه‌های نفتی داخل تامین می‌شود و تقریبا 90 درصد تولیدمان از محصول داخلی است.

وی یادآورشد: در حال حاضر می‌توان به جرأت گفت در حوزه صنعت ما چالش جدی در زمینه تحریم‌ها مواجه نیستیم و تنها مکمل هایی در تولیداتمان داریم که یا خود این تولیدات وارداتی است و یا مواد اولیه آن از خارج می شود که آن را هم می توان در صورت لزوم با خودباوری در داخل تولید داشت.

تهیه و تنظیم: محمد اکبری

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر