/
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

موفقیت دوباره بیمه حکمت در کسب سطح یک توانگری مالی

کد خبر : ۲۰۸۵۰
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بیمه حکمت، بر اساس تائیدیه رسمی ابلاغ شده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 6 آئین نامه نحوه ی محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه و طبق کنترل انجام شده بر اساس آخرین صورت های مالی سال 97 و پس از اعمال تعدیلات وفق محاسبات و بررسی های صورت گرفته، توانگری شرکت بیمه حکمت صبا برای سال مالی 1398 معادل 405 درصد یعنی سطح یک به تائید بیمه مرکزی رسیده است.

بر پایه این گزارش، یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند در شناساندن یک شرکت بیمه ای خوب کمک کند، توانگری مالی آن شرکت بیمه است، توانگری مالی در واقع توان انجام تعهدات مالی شرکت می باشد و هرچه این توان مالی بیشتر باشد، شرکت در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت.

توانگری مالی شرکت های بیمه‌ای در ایران دارای ۵ سطح است که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و اعلام می شود.

 شرکت هایی که در سطح یک قرار دارند از نظر توانگری مالی عالی هستند، چرا که پرداخت و تامین مطالبات مردم در آن‌ها بدون وقفه و با امنیت کامل انجام خواهد شد.

بر این اساس، شرکت بیمه حکمت به لحاظ پشتوانه خوب مالی و اعتبار سهامدارانش توانست مجدداً سطح یک توانگری مالی بیمه مرکزی را از آن خود نماید که این منصب نشان از عملکرد درست در انجام تعهدات می باشد.

گفتنی است، ارتقای شاخص توانگری مالی بیمه حکمت از اهداف اصلی این شرکت به منظور ایفای تعهدات مالی و افزایش اطمینان و اعتماد ذینفعان است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر