/
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

عرضه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی نفت خام در بورس انرژی

فردا و پس‌فردا (۱۲ و ۱۳ شهریور) قرار است ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام در بورس انرژی ایران عرضه شود.
کد خبر : ۲۰۸۷۳
به گزارش نبض نفت، طبق آنچه مدیر عامل بورس انرژی ایران اعلام کرده این اوراق از تاریخ ۱۲ شهریور ماه و تحت عنوان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نمادهای "سنفت ۹۹۱"، "سنفت ۹۹۳" و "سنفت ۹۹۵" عرضه خواهند شد.

به گفته حسینی، روز چهارشنبه (۱۳ شهریور) نیز اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی عرضه شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نمادهای "سنفت ۹۹۲"، "سنفت ۹۹۴" و "سنفت ۹۹۶" عرضه خواهند شد.

طبق آنچه بورس انرژی اعلام کرده طی این دو روز مجموعا سه میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۷۵ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام با هدف تامین مالی فعالیت های دولت جمهوری اسلامی ایران عرضه اولیه خواهد شد و مدت و سررسید قراردادهای مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی ۱۳ ماهه بوده و اوراق مذکور در نمادهای سنفت ۹۹۱، سنفت ۹۹۲، سنفت ۹۹۳، سنفت ۹۹۴، سنفت ۹۹۵ و سنفت ۹۹۶ به روش حراج ناپیوسته به عموم سرمایه‌گذاران عرضه می شوند.

این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی است و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر سه روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.




مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر