/
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

همکاری بخش‌های خصوصی ایران و روسیه در صنایع نفت و گاز

یک هیئت تجاری روس متشکل از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه نفت و گاز با حضور در اتاق تهران با رئیس کمیسیون انرژی و سرپرست معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.
کد خبر : ۲۱۰۸۱
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران میزبان یک هیئت تجاری از فعالان بخش خصوصی استان تومسک روسیه به سرپرستی الکساندر بلیایف، نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنعت این استان بود.

اعضای این هیئت تخصصی را فعالان بخش خصوصی در حوزه ارائه خدمات حفر چاه‌های اکتشاف نفت، ‌فناوری‌های زیست محیطی برای تصفیه رسوبات نفتی از پهنه‌های آبی، استفاده از فناوری فیلتر نوری به منظور جست‌وجوی میدان‌های نفت و گاز و تحقیق و توسعه در این حوزه تشکیل می‌دادند.

رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در این دیدار از آمادگی لازم فعالان حوزه نفت و گاز برای همکاری در زمینه کالاهای راهبردی صنعت نفت و گاز خبرداد و گفت: بر اساس توانایی شرکت‌های ایرانی، فهرست سه گروه کالایی با ۱۰ زیرمجموعه تنظیم و در صورت علاقه‌مندی در اختیار شرکت‌های فعال روسیه در حوزه نفت و گاز قرار می‌گیرد تا پس از بررسی و اعلام آمادگی همکاری از سوی طرف‌های روس، تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در اتاق تهران به امضای دو طرف برسد.

وی افزود: ایران علاقه‌مند دسترسی به فناوری‌های روزآمد دنیاست و آمادگی همکاری در زمینه تجهیزات درون‌چاهی، تولید پمپ‌های ESS و ESP، پمپ‌های آلیاژی و نیز تجمع گازهای مشعل و انتقال آن به خط تولید را دارد.

در ادامه این نشست، الکساندر بلیایف، نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی و صنعت استان تومسک روسیه گفت: هدف ما از این سفر، آشنایی با شرکت‌های فعال ایرانی در زمینه نفت، گاز و انرژی بود، می‌دانیم که همکاری با اتاق بازرگانی تهران، همکاری بلندمدت و حائز اهمیتی است.

در پایان این نشست و پس از ارائه توضیحاتی ازسوی نمایندگان بخش خصوصی روسیه که در این نشست حاضر بودند، حسام‌الدین حلاج، سرپرست معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران پیشنهاد کرد دبیرخانه مشترکی در این معاونت بین کمیسیون انرژی اتاق تهران و همتای آن در اتاق بازرگانی تومسک تشکیل شود تا پیگیری موارد مطرح شده در این نشست باشند.

وی افزود: موارد متعددی از جمله مشارکت در تولید تجهیزات راهبردی درون‌چاهی نظیر پمپ‌های ESS و ESP، مشارکت در تولید تجهیزات کنترلی نفت و گاز، مشارکت در تولید تجهیزات لوله‌ها، مشارکت در تولید انواع لوله‌های جداری آلیاژی، مشارکت قراردادی برای جمع‌آوری گازهای مشعل و تبادل فرآورده و تجهیزات می‌تواند اولویت‌های همکاری دوجانبه باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر