/
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

محدودیت سوخت‌گیری از مفاد طرح احیای کارت سوخت نبود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه محدود شدن مقدار سوخت‌گیری جزو مفاد طرح احیای کارت سوخت نبود، گفت: مدیرانی که برای سوخت‌گیری سقف گذاشته و چنین تصمیمی گرفته‌اند مردمی نیستند و احتمالا با مردم زندگی نمی‌کنند!
کد خبر : ۲۱۰۸۲
نبض نفت - معصومه آقاپور علیشاهی با انتقاد از اینکه پس از آغاز اجرای طرح احیای کارت سوخت، سوخت‌گیری خودروها در هر مرحله به 30 لیتر محدود شده است، گفت:عدم اطلاع‌رسانی درباره محدود کردن سوختگیری، مردم را در عمل انجام شده قرار داد و هزینه‌ها و آسیب‌های بسیاری به مردم تحمیل کرد که از جمله موارد آن هدررفت انرژی و ایجاد ترافیک است.

محدود شدن مقدار سوخت‌گیری از مفاد طرح احیای کارت سوخت نبود

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدود شدن مقدار سوخت‌گیری خودروها در هر مرحله به 30 لیتر جز مفاد طرح احیای کارت سوخت نبود، ادامه داد: صف‌های طولانی جایگاه‌های سوخت برای مردم به‌ویژه افرادی که شغل و فعالیت حرفه‌ای آن‌ها وابسته به خودرو است مشکلات متعددی ایجاد کرده و نارضایتی‌ها را در سطح جامعه افزایش داده است.

افزایش عدم اعتماد مردم به مسئولان با اجرای تصمیمات شتاب‌زده

وی معتقد است شتاب‌زدگی در اجرای این تصمیم‌ها بدون اطلاع‌رسانی و انجام هماهنگی‌های لازم، عدم اعتماد مردم به مسئولان را افزایش خواهد داد و فاصله میان مسئولان با مردم به دلیل همین تصمیمات نابه جا بیشتر می‌شود.

احتمالا مدیران سقف گذاشته برای سوخت‌گیری در این جامعه زندگی نمی‌کنند

آقاپور علیشاهی، مدیرانی که برای سوخت‌گیری سقف گذاشته و چنین تصمیمی گرفته‌اند را مردمی ندانسته و معتقد است احتمالا این افراد در این جامعه و با مردم زندگی نمی‌کنند!

ایجاد مشکلات بسیار در مسیرهای صعب‌العبور به‌دلیل محدودیت در سوختگیری

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مشکلات ایجاد شده برای مردم به دلیل محدود کردن میزان سوخت‌گیری به 30 لیتر در حوزه انتخابیه‌اش بسیار مشهود است، افزود: مشکلات ایجاد شده در مسیرهای صعب‌العبور با تعداد جایگاه‌های محدود به دلیل محدودیت در سوختگیری بیشتر است چراکه صاحبان خودرو باید مسیر طولانی را هر روز طی کرده تا به پمپ بنزین‌ها برسند.

مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی به شدت مخالف است

آقاپور علیشاهی تاکید کرد: اگر دولت در پی اجرای تصمیم غیرکارشناسی درباره قیمت گذاری سوخت و رشد نرخ است باید تاکید کنم؛ مجلس به شدت با این کار مخالف است و باتوجه به عدم تصویب این مهم در قانون بودجه سال جاری، چنین اختیاری به دولت داده نخواهد شد.

دولت به‌دنبال سهمیه‌بندی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است اما مجلس به شدت با این کار مخالف است و چنین اختیاری به دولت داده نمی‌شود.

راه‌حل تامین کسری بودجه دولت افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، همچنین راه‌حل تامین کسری بودجه دولت را افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندانست و از دولت خواست راه‌های دیگری را در پیش گیرد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر